AlbertsMor skrev:Hej Kalaskakan!
Hur går det för dig och smulan?
Tänker på er.
Heeejje! Och hejjeee alla andra kära medföljare!
Ja, det ÄR faktiskt dags för en uppdatering, jag har medvetet valt att inte berätta dagligen för jag ville hitta tendenserna här hemma. Di är som följer...
I onsdags fick jag erfara det där som det pratas om att man skall göra med Småfolk, NJUTA av dem

Alltså, ALLT flöt på, ALLT funkade. Det var inga skrik, vi var i total samklang. Samtliga lurar funkade, inga skarvar. De enda skrik Smulan gav ifrån sig var då hon proklamerade "Snälla, nu vill jag sova".
Jag var helt förstummad, jag njöt hela dagen, tog tillvara på allt. Det var
underbart! Det var så läskigt enkelt att vara tvåbarnsmamma då!!
Och så kom torsdagen.. alltså, jag kan skratta åt det nu, det gjorde jag inte då. INGET var i samklang, det klangande inte ens

Tiderna var helt emot Smulans egna klocka eller nåt. Det var 10048272 frågor, jag hade svar på.. 3. INGET funkade kan jag säga. Jag njöt inte det minsta MEN insåg att allt berodde på frågor jag inte hade svar till. Så hur trött jag än var så visste jag varför allt var snett.

Något kära vänner, jag inte visste innan.
Fredagen då? Jo, fredagen valde konstigt nog Smulan samma tider som torsdagen och gårdagen flöt ok.
Jag har utrönat att hon är en trött dam, hon vill sova mycket och med Nancys eminenta och kloka svar, jo'ra jag terroriserade henne via pm

, kunde jag lägga några pusselbitar till.
Smulan blir lätt övertrött, så hon läggs i sin vagn 15 minuter prick innan hon blir övertrött. Hon vaknar annars GÄRNA vid VARJE skarv. Jag visste inte att det var
möjligt att göra det, men Smulan kan.

5 minuter, 20 minuter, 45 minuter, alla skarvar är hennes om hon är övertrött. Jag slet mitt hår i torsdags, jag ville kräkas natten till fredag då hon satte igång med det hela f.o.m 02.36, exakt 45 minuter efter att ha somnat från 01.00-målet. Sen fortsatte hon med att skarva vid varje lur dagtid.
Jag har backat vid vagningen också för jag fick känslan av att vi höll på att fastna i ett läskigt träsk där damen skrek i högan sky efter mer, så jäkla förbannad hon kan bli

Att 53cm långa Småskräp kunde det visste jag då inte.
Nu lurar jag henne genom att slå/buffa på handtaget till vagnen så att hon tror att hon vagnas/rullar fram och tillbaka. Guuu' vad smart jag är 8)
Hon har också tydligt berättat att hon mycket väl vet vad vagningen är och vad skaket i handtaget betyder. 53cm långa Småsaker är smarta Småsaker!
Vi går framåt, det gör vi. Natten till idag fick maken ta henne och gissa vad hon gör? Hon sover UTAN stök och bök, utan att vakna vid skarvar. Hon matades 22.30, vaknade nästa gång 02.00 och sov sedan till 05.30!
Trend? Do not know, men hoppas!
Skarvar på dagslurar endast på eftermiddagen då hon antagligen inte alls vill sova 2 timmar utan endast 1½ eller så. Återstår att se, för tidigt att säga än.
Min plan då?

Gaska upp min attityd lite till, den är prima men jag vet att jag inte har nått toppen än :-k

Vi är inbokade på work-shoppen i maj efter det skall 01.00 målet bort.

Fortsätta att följa henne och med stadig hand guida.

Fortsätta förstå varför i all sin dar hon skarvar så ofta och jämt och lösa det.

Sist men inte minst, fortsätta att tillåta mig själv att vanmäkta och för varje dag försöka få uppleva den Magiska Onsdagen igen [-o<

!![/i]