Parfym?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Parfym?

Inlägg av blomman »

Nån som har tips på en parfym som luktar fräscht och nytvättat, inte sötsliskigt som tyvärr många tjejparfymer gör..?

Det är så himla svårt när man går och luktar i parfymaffärer, för man orkar liksom inte lukta sig igenom allt. Ibland går man förbi nån på stan som luktar helt fantastiskt, men jag brukar inte rusa efter dem och fråga (borde väl börja med det..)

Så, era favoritparfymer?!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Fjälluft!

:thumbsup: :heart:

Allvarligt - har slutat med parfym och sånt helt sen jag flyttade hit.
Innan använde jag bara till fest i och för sig, men ändå...

:D

/Fjällmor
cissii

Inlägg av cissii »

hej

Samma problem här. Undrar om man har extra-känsligt luksinne eller nått? Håller på att dö ibland när folk sitter på vagnen och bara ryker av parfym.
Det fanns EN parfym som jag gillade när jag var 17, sen togs den ur tillverkning ett år senare. Typiskt. Så jag är oxå tipssugen!
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Bodyshops smörkrämer har ju olika dofter, om man inte väljer de med fruktdoft så luktar det mer bara nytvättat. Tex oliv, moringa... Just nu använder jag en parfym från "Crabtree & Evelyn", liljekonvaljdoft...mmm...om man gillar blomdoft. 8)
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Ewa

Inlägg av Ewa »

Använder nästan aldrig längre, men den jag har är "ren och fräsch", är inte heller minsta blommig av mig - så, Clinique Aromatics Elixir. Men allt luktar olika på olika människor, så om det hjälper dig vet jag ju inte.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Jag har en parfym från Yves Rocher som heter Nature, som jag tycker luktar jättegott, men jag kan inte använda den för jag bara nyser... :( :lol: Så den står i skåpet och ser fin ut, snygg flaska, :lol: och där har den stått i många år, så jag har ingen aning om ifall det är nåt som går att få tag i nu. Kan man inte gå till en parfymaffär och ge en beskrivning av vad man är ute efter, ungefär som man går till systemet och säger att man vill ha ett vin som passar till den eller den maträtten? :-k
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Liten_med_Mindre

Inlägg av Liten_med_Mindre »

Parfymerna nedan har jag använt - tycker själv inte de är de blommigaste och tyngsta sorterna. Kanske något söta (Calvin Klein har jag för mig). Men hur dofter uppfattas, och hur de luktar på en person, är ju verkligen olika.

Spreja några av de parfymer du funderar på på en provremsa (skriv namnet på) och ta med ut och lukta på någon annanstans.

http://www.parfym.se/Product.aspx?ProductID=65
http://www.parfym.se/Product.aspx?ProductID=1232
http://www.beautystore.se/sv/item.asp?itemid=13331
http://www.parfym.se/Product.aspx?ProductID=355
Mamma till miss J, född januari 2008, kurad i Gastsjön augusti 2008
Lilleman född mars 2010
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Vardag: Gucci Rush (Jag har använt den i snart tio år! Den är supergod, jag får ofta kommentarer när jag har den på mig!)
Fest: Klassikern Chanel no 5. Luktar rent och fräscht, men är lite tyngre.

Jag är en lat typ. Orkar inte heller leta upp nya dofter. Gjorde det mer förr, before child..., men jag har aldrig hittat någon som mäter sig med Rush.

En god runner up är dock Clean, som har en massa dofter, bla Fresh laundry. De är dock skitdyra, inte värda sitt pris när det finns Rush... :lol:

Men shit, vad sällan jag använder parfym nu för tiden! Tråkigt.

Kram!
Liten_med_Mindre

Inlägg av Liten_med_Mindre »

Tror nog faktiskt att jag har haft samma doft i 4 år - de räcker ju en evighet om man inte badar dem, sen fick maken för sig att jag gillade den doften, så han köpte en flaska i present. Vips gick 1-2 år till, plus att jag inte använde under något år efter lillskruttan föddes. Snällt o omtänktsamt, men det ikullkastade mina planer att köpa en ny doft när jag byter flaska. :-D

Så kan det gå.
Mamma till miss J, född januari 2008, kurad i Gastsjön augusti 2008
Lilleman född mars 2010
blomman

Inlägg av blomman »

Tack för era tips!

Jag använder också för sällan parfym, så jag köper helst små provflaskor om det går, och de tar knappt slut ändå :roll:
Men jag skulle vilja ha en sån där lätt och fräsch parfym som man kan ha till vardags också.

Ska skriva ner era tips och gå och lukta på dem!
miniz

Inlägg av miniz »

Använder sa sällan, men när jag använder ska det vara fräscht, sa mitt tips är L'eau par Kenzo.
Den är inte sa lätt som CK-one som jag använde förut som ocksa är fräsch.

Parfym är svart (a med ring över :lol:)

Lycka till!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Hege

Inlägg av Hege »

Min favorit över alla favoriter, Eternity, slängde jag snabbt för några år sen när det uppmärksammades att det upptäcktes att den innehöll stoffer som kunde påverka barns arvanlägg!

Jeg sörjer fortfarande.

(Vilken bedrövlig svenska...) :roll:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Blomman, ska bara förtydliga: Det finns två olika Gucci Rusch. En Gucci Rush och en Gucci Rush 2. Väldigt förvirrande... Men det är kort och gott Gucci Rush jag är så förälskad i. Och som luktar så rent och fräscht! Jag tippar att du kommer att gilla den :wink:
johanna

D&G

Inlägg av johanna »

En fräsch, lätt doft tycker jag är Dolce&Gabbanas Light blue.
Enkel, fräsch och lite vardaglig!
*35 år, en tjej på 11 år, en pojke på 8 år och en äkta man på 43!*
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"