Tidiga uppvak med mycket bajs

miniz

Inlägg av miniz »

Hej!

Hur gar det nu?
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Mammakram

Inlägg av Mammakram »

Hej!

Våran tjej hade samma problem (väldigt löst, grönt bajs, som frätte :oops: ) för ett tag sedan. Det var fibrer som spökade. Vi bytte till majsvälling och gav bara potatis och morot t "mat". Fortfarande får hon majsvälling.

Hoppas att lilla killen blir bättre.

// Ulrika
Stolt mamma till Frida-93, Fabian-98 och Freja-08 39+0
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Grönt, illaluktande, bajs är tydligen rätt vanligt hos barn som har intoleransproblem - mot mjölk lelr gluten. Där kan absolut vällningen vara en bov! Kan du minnas om bajsningen började/tog fart i samband med fler vällningmål, avslutad amning eller dyl?
Sök här på forumet på "grönt bajs" jag är säker på att det finns flera trådar i ämnet.
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Roffe

Inlägg av Roffe »

Hej,

Vill bara säga att nätterna ordnat sig. Nu sover han sina 12 timmar igen. Lösningen var ännu bättre mörkläggning. Nu är det kolsvart tills klockan ringer och därmed sover lillkillen också. Bajsar gör han fortfarande, men bara på morgonen och det skriker han inte för sedan det blev mörkt.

Tihi.
Pojke född maj 2008 och pojke född maj 2011. Båda BB från början.
miniz

Inlägg av miniz »

:D :thumbsup:

Jag glömde mörkläggingen, blev helt upptagen av stjärtproblemet... :roll:
fem älsklingar
sota9050

Inlägg av sota9050 »

Hej!
Min son bajsade grönt och mycket ett tag och de säger att det gröna beror på att passgen är så snabb. Jag tycker att det här är nått för en läkare att titta på. Om du gått till läkare eller bvc är jag nyfiken vad de säger om natt bajsandet. Är det nått som vi som föräldrar kan hjälpa barnen med eller är det som det är tills de blir äldre?
Lycka till!
Min son föddes den 25/4-2007. Kurade vid 8 mån ålder med stor framgång. Sakta men säkert tillbaks i dåliga vanor så vi kurade om i februari-09.
Roffe

Schemaändring?

Inlägg av Roffe »

Nu har det gått över i att vara halvlöst och en bajsning per dygn, så jag känner mig inte så oroligt längre. Dessutom har han alltid varit ganska lös. Har tagit upp det m bvc några gånger, de har föreslagit laktosfri välling. Nu tycker jag dock ändå att det är så pass stabilt, så jag utgår från att han är en "lös kille" helt enkelt.

Nu till dagens fundering. Vid vilken ålder är det lämpligt att gå över på endast en dagslur? Han fyller 1 nu och har i dagsläget två lurar. 40 minuter kl 10 och 1,5 timme kl 14. Får alltid jobba m att somna om 1-3 gånger på det långa passet. Kanske dags att gå över till en dagssömn? Lägger man den mitt på vakentiden i så fall?

Tack igen.
Pojke född maj 2008 och pojke född maj 2011. Båda BB från början.
miniz

Inlägg av miniz »

Nu behöver han 13.5 timmar sömn, sa se över schemat med antal timar sömn.

Du kan byta till en lur om du vill nu, det är det manga som gör.
Min kille (15mnd) sover ännu tva lurar, men det lutar mot en lur nu.
Du kan ocksa klocka första luren till 20 minuter. Det gjorde jag sedan ett arsdagen ca. för han orkade inte riktigt vara vaken till langluren.

När man har en lur är det klassiska att lägga den efter lunch, mitt pa dagen.

:D
fem älsklingar
Roffe

Inlägg av Roffe »

Tack för input!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"