Kura Alva

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Tänkte på ett svar som Anna skrev till en annan mamma, kanske det kan vara till hjälp http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ht=#190338

Ramsan SKA ta, ge er inte med mindre. Att backa till natt två låter som en bra idé tycker jag.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Mamma till Alva

Inlägg av Mamma till Alva »

Tack Emma! :D

Nu har Alva faktiskt somnat helt själv, på 10 minuter, två kvällar i rad. Hon ligger och beklagar sig, men inte som förr då hon verkligen skrek, så vi har låtit henne hållas. Men hon vaknar fortfarande många ggr per natt, så jag ska nog starta kuren från natt 2 om en vecka.
Alva juli 08 - Kurstart 13/2
Storebror juli 05
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Mamma till Alva :D

Har bara skummat igenom din tråd men jag vill komma med pepp och beundran över din förmåga att inte ge dig utan ta nya tag :thumbsup:

Smyger in med en rättelse angående ett inlägg på s.9:
annawahlgren skrev:
wifsta skrev:Precis som Nancy "uppfann" ett nytt verktyg (skak i handtaget)
:D Vet du vad, här slog prestigen till... :wink: :lol: Här har skakats handtag i trettio år, hmhm :roll:
Jag har inte uppfunnit detta verktyg. Däremot har jag med stor glädje brukat och sökt sprida detta i mitt tycke helt fantastiska verktyg :heart:

Önskar dig all lycka till Mamma till Alva inför omstarten nästa vecka :D
Mamma till Alva

Tack Nancy! :-)
Så det är du som är den Nancy. :wink:

Jag kan ju inte ge upp för jag vill sova och jag vill att alla här hemma ska få sova. Igår kväll hade hon svårt att somna igen och sov riktigt dåligt i natt. (Hon har alltid sovit sämre vid fullmåne, men det är säkert bara som jag inbillar mig.)
Hon vill ju sova, jag tror att det är därför hon är så ledsen. När hon vaknar utvilad på morgonen vid ca 6.30 så skriker hon inte utan ligger och leker med sitt gosedjur i sängen en stund. Så jag vill verkligen lära henne att somna och somna om själv.
Storebror juli 05
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Hmm, då har vi varsitt litet fullmåne-monster :wink:

*kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
duggan

Inlägg av duggan »

Det kommer att bli jätte bra med minikuren och snart sitter allt, även vid fullmåne :wink: :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Mamma till Alva

På torsdag är det dags igen, men jag är så trött och vet inte om jag kommer orka. Har jag inte rätt attityd och ork på torsdag så får det vänta för då kommer det ändå inte funka. Måste hinna läsa på igen också innan dess.
Storebror juli 05
Lou

Inlägg av Lou »

Lycka till i natt!
Lou, en dotter född 080224 :heart:
( Kurad nov -08 )
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Det blir spännande med rapport imorgon! Känns allt klart? :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Mamma till Alva

Ledsen att säga det men jag hade varken ork eller attityd för att genomföra kuren. Dessutom har jag inte hunnit läsa på igen. Ska vi genomföra kuren igen så måste vi vara minst lika peppade och övertygade som förra gånen för att få det att funka. Förra gången gjorde vi ju stora framsteg, men vi är ju inte riktigt framme än, så snart måste vi ta tag i det.
Jag ska börja läsa på igen och planera in ett datum nu under våren då vi kör igång.
Storebror juli 05
Mamma till Alva

Tack iallafall för allt stöd! :D
Storebror juli 05
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Du är så klok som inte ger dig på något som du inte känner dig redo för. Vi finns här den dagen du vill.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"