Kura Alva
-
Mamma till Alva
Tack Emma!
Nu har Alva faktiskt somnat helt själv, på 10 minuter, två kvällar i rad. Hon ligger och beklagar sig, men inte som förr då hon verkligen skrek, så vi har låtit henne hållas. Men hon vaknar fortfarande många ggr per natt, så jag ska nog starta kuren från natt 2 om en vecka.
Nu har Alva faktiskt somnat helt själv, på 10 minuter, två kvällar i rad. Hon ligger och beklagar sig, men inte som förr då hon verkligen skrek, så vi har låtit henne hållas. Men hon vaknar fortfarande många ggr per natt, så jag ska nog starta kuren från natt 2 om en vecka.
Alva juli 08 - Kurstart 13/2
Storebror juli 05
Storebror juli 05
-
Nancy
Hej Mamma till Alva
Har bara skummat igenom din tråd men jag vill komma med pepp och beundran över din förmåga att inte ge dig utan ta nya tag :thumbsup:
Smyger in med en rättelse angående ett inlägg på s.9:
Önskar dig all lycka till Mamma till Alva inför omstarten nästa vecka
Har bara skummat igenom din tråd men jag vill komma med pepp och beundran över din förmåga att inte ge dig utan ta nya tag :thumbsup:
Smyger in med en rättelse angående ett inlägg på s.9:
Jag har inte uppfunnit detta verktyg. Däremot har jag med stor glädje brukat och sökt sprida detta i mitt tycke helt fantastiska verktygannawahlgren skrev:wifsta skrev:Precis som Nancy "uppfann" ett nytt verktyg (skak i handtaget)Vet du vad, här slog prestigen till...
![]()
Här har skakats handtag i trettio år, hmhm
Önskar dig all lycka till Mamma till Alva inför omstarten nästa vecka
-
Mamma till Alva
Tack Nancy! 
Så det är du som är den Nancy.
Jag kan ju inte ge upp för jag vill sova och jag vill att alla här hemma ska få sova. Igår kväll hade hon svårt att somna igen och sov riktigt dåligt i natt. (Hon har alltid sovit sämre vid fullmåne, men det är säkert bara som jag inbillar mig.)
Hon vill ju sova, jag tror att det är därför hon är så ledsen. När hon vaknar utvilad på morgonen vid ca 6.30 så skriker hon inte utan ligger och leker med sitt gosedjur i sängen en stund. Så jag vill verkligen lära henne att somna och somna om själv.
Så det är du som är den Nancy.
Jag kan ju inte ge upp för jag vill sova och jag vill att alla här hemma ska få sova. Igår kväll hade hon svårt att somna igen och sov riktigt dåligt i natt. (Hon har alltid sovit sämre vid fullmåne, men det är säkert bara som jag inbillar mig.)
Hon vill ju sova, jag tror att det är därför hon är så ledsen. När hon vaknar utvilad på morgonen vid ca 6.30 så skriker hon inte utan ligger och leker med sitt gosedjur i sängen en stund. Så jag vill verkligen lära henne att somna och somna om själv.
Storebror juli 05
Storebror juli 05
-
Mamma till Alva
-
Mamma till Alva
Ledsen att säga det men jag hade varken ork eller attityd för att genomföra kuren. Dessutom har jag inte hunnit läsa på igen. Ska vi genomföra kuren igen så måste vi vara minst lika peppade och övertygade som förra gånen för att få det att funka. Förra gången gjorde vi ju stora framsteg, men vi är ju inte riktigt framme än, så snart måste vi ta tag i det.
Jag ska börja läsa på igen och planera in ett datum nu under våren då vi kör igång.
Jag ska börja läsa på igen och planera in ett datum nu under våren då vi kör igång.
Storebror juli 05
Storebror juli 05
-
Mamma till Alva
-
ilindstrom