Hjälp med nattning av sonen...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Hm, jag blir lite konfundersam här?!? Nattammar du honom än? Kan det inte vara läge att sluta med det, och likadant sluta med napp? Ska du sätta kuren så får du kanske ändra lite med det? :?
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Hej Madde K och välkommen hit :!:

:-k Jag blir som Beckabus lite konfunderad - man nattmatar inte och använder allrahelst inte napp heller när man kurar, inte heller dröjer man sig kvar inne i barnets rum när man lugnat honom.

:idea: Är du nöjd med det du gör så är det fint så, man måste inte kura :wink: men om du vill köra shn-kuren regelrätt och få det resultat man får av den, så är a och o att du läser boken, kanske t o m flera gånger, och förbereder dig noga!

:heart: Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Madde K

Inlägg av Madde K »

Hej!
Tack för era svar och synpunkter!
Jag vet att det jag gör inte är rätt enligt boken. Känns som om jag har fastnat. Vågar inte riktigt ge mig på kuren igen med tanke på att han blev så hysteriskt ledsen. Alltså det var inte arggråt eller så utan riktig panikgråt så han tappade andan. Även om jag gick in och lugnade honom vilket i sig inte tog lång tid, men så fort jag bara gjorde en antydan till att resa mig upp (jag tvekade inte och ramsade klart och tydligt) så började han direkt att panikgråta. När jag kurade storasystern gick det jätte bra. Visst hon blev arg, men tog till sig ramsan och kom till ro. Likadant var det 1:a ggn jag kurade Edvin, gick hur bra som helst. Jag gör något fel nu, vet bara inte vad.
Ska ta och läsa boken igen och se om jag kan se vad jag kan ändra på.
Ina född i maj 2005, kurad i jan -2006
Edvin född i juni 2008, kurad i jan -2009, omkuras just nu!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej igen Madde!

Bra att du plöjer igenom boken en gång till, jag tror det kommer att stärka dig mycket!

Sen vill jag tipsa om attitydtråden, jag tror du behöver den :wink:
:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252

Kram så länge!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lou

Inlägg av Lou »

Först en varning för det här är inte alls enligt kuren. Vill bara berätta hur jag gjorde när min dotter och jag var på resa och hon blev sådär ledsen när jag gick. (Om du känner att du inte klarar av att kura just nu. För det är ju inte så att valen är kura eller ha det som du har det nu. Det finns andra alternativ.) Första natten hade jag handen på henne tills hon somnade. Andra natten hängde jag bara lite över sängen. Tredje satt jag bredvid en bit ifrån och fjärde natten kunde jag gå ut ur rummet. Sedan dess har vi vanliga läggningar igen. Men som de andra har sagt, nattamma går ju inte ihop med ostörda nätter... Bättre att amma och mysa länge på morgonen då..
Lou, en dotter född 080224 :heart:
( Kurad nov -08 )
Madde K

Inlägg av Madde K »

Hej!
Jo, jag tänkte också göra precis så som du. Men mitt i allt så drabbades vi av maginfluensa... Så typiskt. Nu är alla friska, men det känns som om jag är tillbaka på ruta ett.
Jag kanske ska leta efter andra alternativ ändå...
Tack för ditt svar!
Ina född i maj 2005, kurad i jan -2006
Edvin född i juni 2008, kurad i jan -2009, omkuras just nu!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"