Standardmodellen utan amning (flaskmatning)?
Standardmodellen utan amning (flaskmatning)?
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av hur man genomför standardmodellen med flaska från start? Jag funderar mest på tiden för ett mål, det tar ju inte så lång tid att mata med flaska som det gör att amma. Resten gissar jag att det går att köra helt enligt boken?
/Marie
Är det någon som har erfarenhet av hur man genomför standardmodellen med flaska från start? Jag funderar mest på tiden för ett mål, det tar ju inte så lång tid att mata med flaska som det gör att amma. Resten gissar jag att det går att köra helt enligt boken?
/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.
Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
-
Gäst
8) Dr Brown-flaskorna är de i särklass bästa! Använd nappen för nyfödda - den får man "köpa till". Den napp som ingår är från 3 månader.
Tack så mycket!
Jag trodde det var stor skillnad att köra med flaska jämfört med att amma. Fick tyvärr inte någon ordning på maten förrän flera månader in förra gången. Kom mig slutligen för att "ta till flaskan" (till bebisen...
).
Tänkte inte gå på den lätte att "alla kan amma" den här gången, utan ge både mig och barnet lugn och ro om det inte funkar.
/Marie
Jag trodde det var stor skillnad att köra med flaska jämfört med att amma. Fick tyvärr inte någon ordning på maten förrän flera månader in förra gången. Kom mig slutligen för att "ta till flaskan" (till bebisen...
Tänkte inte gå på den lätte att "alla kan amma" den här gången, utan ge både mig och barnet lugn och ro om det inte funkar.
/Marie
-
Gäst
Dr Brown-flaskor införskaffade! Söt liten flaskborste som ingår...
Nu ingår 0-3 månader, så jag köpte till ett set från tre månader.
Tack igen! Det är inte så långt kvar, så nu blir det väl bara mer frågor
/Marie
Tack igen! Det är inte så långt kvar, så nu blir det väl bara mer frågor
/Marie
-
Gäst
-
Lotta Sthlm
-
father of sons
-
Gäst
-
Gäst
8) Allt enligt mina studier på 3 flaskade barn!
-
Gäst
-
Gäst
Ja, det var ju en man - jag tänkte innan jag såg förpackningen att det måste ju vara en kvinna.... förutfattade meningar...
Hur gjorde du, Mammut, för att få fram maten tillräckligt fort? När jag väl gick över till ersättning förra gången så var mitt stora problem att hon hann bli helförbannad innan maten väl var varm (och då körde jag ändå mest tetrapack, så det var bara att skaka och värma). Eller det kanske inte är ett problem om man inte svälter de stackars små liven från start, i den heliga amningens namn (*ironisk*)? Bröstet är ju lite enklare att tillhandahålla s.a.s.
/Marie
Hur gjorde du, Mammut, för att få fram maten tillräckligt fort? När jag väl gick över till ersättning förra gången så var mitt stora problem att hon hann bli helförbannad innan maten väl var varm (och då körde jag ändå mest tetrapack, så det var bara att skaka och värma). Eller det kanske inte är ett problem om man inte svälter de stackars små liven från start, i den heliga amningens namn (*ironisk*)? Bröstet är ju lite enklare att tillhandahålla s.a.s.
/Marie
-
Gäst
Ursäkta, jag såg att frågan var riktad till Mammut, men eftersom jag haft samma trubbel så...
Har du schema? Innan vi införde det till lille Kejsaren Hugo, så hade vi samma problem: man kunde inte veta när han vaknade, och därmed tog del lite tid innan flaskan var varm - trots att vi har flaskuppvärmare! Men: då han fick fasta tider försvann problemet- eftersom numera kan jag börja värma flaskan tio minuter innan han skall upp - och ha den alltid redo innan jag går och tar upp honom.
Har du schema? Innan vi införde det till lille Kejsaren Hugo, så hade vi samma problem: man kunde inte veta när han vaknade, och därmed tog del lite tid innan flaskan var varm - trots att vi har flaskuppvärmare! Men: då han fick fasta tider försvann problemet- eftersom numera kan jag börja värma flaskan tio minuter innan han skall upp - och ha den alltid redo innan jag går och tar upp honom.
Bara en parantes:
Mammut!
Är du sponsrad av den där Brown???
Jag körde gamla vanliga Esskaflaskor på mina flaskätare och det gick bra det med!
Fördelen med de flaskorna är att extranappar finns på nästan alla livsmedelsaffärer över HELA landet! Med olika hål och skåror....
Mammut!
Är du sponsrad av den där Brown???
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03