Hur fungerar fruktpureer? De man köper i affären är nästan bara vätska och då skulle ni kunna ge äpple, banan (inte päron och Kiwi) frukter, gärna kalla brukar de gilla. Detta var allt som min son levde på när han fick tänder. Om ni inte har någon lös avföring kan ni även köra på päron om ni vill.
Viktigt är ju att ni får ingång kisseriet, men kanske om ni behöver ge på natten, ge i sömnen och inte när HAN vaknar typ. Hänger du med här? Dvs. ge när du går och lägger dig med en spruta in i munnen i sängen eller så. Ställ klockan och ge en gång på natten och ge sen på morgonen. Men ge INTE när han vaknar, låt honom vara i det längsta och ge ramsa som besked, har ni inte använt ramsan på länge så kan man få säga det x20 om det vill sig illa. Men man ger sig inte mindre än med att ramsan har sista ordet. Sen kan du även lägga på bekr. ramsan i någon natt bara för att bekräfta att precis så här är det.
Så fort jag haft en endaste fnurra med min son har jag bekr. ramsat bort den. Jag HAR sista ordet, så är det bara.
Hoppas ni kommer på bana, dessa SM barn har en förmåga att vilja gå tillbaka till det de är mest vana vid om inte föräldrarna gör något stort av det.