Nu har vi introducerat ramsan under några nätter p.g.a att vi inte kommit tillrätta med uppvaknanden under speciellt vargtimmen för vår son på 4 1/2 månad.(anledningen att vi inte gjort det tidigare är att han sovit bra förutom framåt morgonkvisten, då han gnölat-blivit tyst-gnölat blivit tyst om vartannat)
Första natten fick vi inte speciellt stor nytta av ramsan då han somnade om av sig själv den enda gången han vaknade på natten, sedan vaknade han ca 1/2 timme före schemalagda morgonen men blev aldrig ledsen.
Men nu de senaste 2 nätterna har han vaknat till ett par gånger under förnatten men då somnat om själv men sedan har han även vaknat vid ca 04.00 och jobbat upp sig från smågnöl till argt skrik, har då låtit honom vara ifred ett bra tag men han ger liksom inte upp utan skriket blir värre och jag måste till slut ingripa och går då fram till sängen och lägger tillrätta och säger ramsan varpå han blir helt ifrån sig
Jag vet att det tar ett par nätter innan ramsan tar men det känns otroligt jobbigt att höra honom så förtvivlad, för det är han
Är det bara att bita ihop när han inte svarar på ramsan även om det har gått över två timmar eller gör jag fel? (givetvis så gallskrek han inte hela tiden utan lugnade ner sig ett litet tag då och då men satte ny fart efter ett tag igen)
Jag lyckas ju uppenbarligen inte lugna honom så pass att han har möjlighet att somna om vilket ju är meningen
Tycker inte att jag i alla fall till att börja med har något fel på attityden men efter ca 2 timmar börjar den nog tyvärr vackla en del
Hjäälp!!!