Minikura 2-åring

Skriv svar
tribel
Kontakt:

Minikura 2-åring

Inlägg av tribel »

Hej

Vi har fått en rejäl fnurra på sömntråden sen tre veckor tillbaka som verkar spinna snabbare och snabbare. Vårt fel förstås, spring i rummet OCH sova i vår säng :oops: , som han har fått göra när han varit sjuk. Dock har jag alltid lagt tillbaka honom i egen säng efter någon timma, vaken. Har inte varit problem. Under en lång period fungerade det bra att sova i egen säng sen igen när han blivit frisk men nu verkar det vara förbi.
Kort, så kurade vi honom vid 4 månader och han har sovit fantastiskt sedan dess med undantag för fnurror nu och då som vi lyckats lösa. Läggdags 19, vakna 7 och en timmas lur över lunch.

Nu vill han alltså bara sova i vår säng och jag känner att vi måste köra en minikur för att få ordning på detta. Det är bara det att det var länge sen vi minikurade nu och han känns så mycket större och med större röstresurser. Han vaknar på natten och GALLSKRIKER så att taket lyfter. Står upp och är superarg. Att överrösta honom är praktiskt taget omöjligt.

Jag skulle behöva lite pepp och råd. Ramsan fungerar ju bra men när han är så där arg är den inget att ta till. Vad göra? Ska vi solfjädra? Eller vänta ut honom?
Jag har lite vargar att skjuta: Hans kudde blir sjöblöt när han ligger och spottar och svär. Jag vill ju lägga dit en ny, torr kudde men då finns ju risken att han vaknar. Ska man låta det vara? Jag har så svårt att tänka att vi inte väcker hela huset när han håller på mitt i natten. Finns det nån bot mot grannångesten? :roll: :roll:

Någon med bra råd?
Anna, mamma till Tim, född 2007-04-26.
miniz

Inlägg av miniz »

Hej! :D

Först vill jag bara skjuta dina grannvargar och kuddvargar!
Kudden blir blöt, so what, när han sover, sa sover han...
Du kan byta pa morgonen sa den blir ren och fin till kvällen.
Grannarna finns där, i goda och onda dagar. Man är alltid bekymrad för grannarna, men tänk istället att snart blir det tyst, heeela natten!

Sa till själva minikuren.
- Första natten hade jag gatt in vid första pip, tillrättalagt och ut med ramsan.
Med en tillrättaläggning ger du beskedet; nu ska du sova sa gott i din egen säng. Sooov sa gott!
Sedan en bekräftelse om det behövs.
- Andra natten, bara ramsa.
- Tredje natten, ingenting pa natten, pangramsa i vargtimmarna.

Det blir bra, en minikur med rätt attityd, sa sover ni snart allihopa!

Lycka till och berätta gärna hur det gar.
Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
tribel
Kontakt:

Inlägg av tribel »

Tack för svar! Det hjälper så med lite pepp :D :D :D

Jo, jag började igår och var superfokuserad, fick gå upp 8-10 gånger innan midnatt men ramsan tog varje gång! Och sedan sovs det till fem, ramsa, och morgon vid sju. Perfekt! Räknar med att få ramsa några gånger i natt, men det borde vara lite mindre tycker jag.

Så skönt att ha tagit tag i detta! Ska bli skönt att snart känna sig utsövd igen :!: :!:

Kram Anna
Anna, mamma till Tim, född 2007-04-26.
miniz

Inlägg av miniz »

:thumbsup:

Gick du in, eller var du utanför och ramsade?

Snart sover ni gott.
Lycka till i natt!
Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"