Måste berätta, för nu har jag fått uppleva detta fantastiska... Gossen fick ju en spjälsäng förra veckan, och ni som läste mitt inlägg då vet, att de första nätterna där förflöt i mumurando-anvisningarnas tecken. Sedan kom lillemans dop nu i lördags, och det var ju naturligtvis massvis med nya intryck, och mycket för den lille att bearbeta. Till råga på allt hade jag varit tvungen att flytta hans nya spjälis till vårt rum, då jag behövde alla övriga rum till i huset boende långväga gäster. I allafall: dophelgen har bearbetats länge och väl även nattetid, och vi har haft fler nätter som har förflytit med anvisningar "grave murmurando"
Så då: eftersom jag hade en känsla av att ramsan inte riktigt tog övade jag lite extra med tonfall och så, - den skall ju ha smitit in bakvägen - och bestämde mig för att mota olle i grind, dvs hjälpa honom in i djupare sömn så fort jag hör att mumlandet börjar... Jag vet ju att det skall fungera, men döm om min min ändå, när jag vaknar redan 01.30 till det första öh-andet, smyger ut i korridoren, ramsar mjukt x 4, och... det hörs några öh till OCH SEDAN ÄR DET TYST!
Samma sak upprepades sedan vid 04.45 samt 05.45. En halvminuts vakentid för mig, mot tidigare nätter, då jag legat vaken och lyssnat till en mumlande kille. Nu återstår den riktigt stora tio-poängs frågan:
Kan man få det att fungera på den snarkande äkta mannen också...? Tänk er: en bestämd ramsa gånger fyra, och snarkandet upphör, vore inte det något, alla..?