Saknar kristilldelning!
Saknar kristilldelning!
Sonen har sovit som en liten klocka i flera månader- men nu efter en ordentlig förkylning har det blivit flera uppvaknanden under ett par kvällar har det blivit flera uppvaknanden kvällar och nätter. Ramsan har dock som vanligt tagit bra. Men nu är han ordentligt uppjagad och jag bestämde mig för att gå in och lägga en solfjäder för det känns inte alls som om han ens hör mig. Men det funkar inte längre! Han är alldeles för stark numera och vrider sig så att jag inte alls lyckas hålla fast och lugna honom... Vad för kristilldelning kan jag ha istället? Någon som kan ge råd och förslag? Tidigare har jag aldrig blivit så stressad i såna här situationer för att jag alltid vetat att jag haft något att ta till om ramsan inte tar. Nu känns det bara som jättekris...
Fortsätter svara mig själv 8)
Sömnen har lugnat ner sig och allt är vid det gamla goda igen. Jag löste det med att vid totalkrisen bara gå in och stoppa om honom, prata lite lugnt och snabbt gå igen. Särskilt mycket lugnare blev han ju inte av det...men i alla fall såpass att ramsan tog därefter. Undrar fortfarande hur man gör med barn som växt ur verktygen? Sonen är ju bara ett år men stark och stor för sin ålder och så har jag reumatism i handlederna.
Sömnen har lugnat ner sig och allt är vid det gamla goda igen. Jag löste det med att vid totalkrisen bara gå in och stoppa om honom, prata lite lugnt och snabbt gå igen. Särskilt mycket lugnare blev han ju inte av det...men i alla fall såpass att ramsan tog därefter. Undrar fortfarande hur man gör med barn som växt ur verktygen? Sonen är ju bara ett år men stark och stor för sin ålder och så har jag reumatism i handlederna.