ÅH jag måste bara säga vad skönt att denna första natt är över!

puh! Vad jobbigt, roligt och vilken adrenalin kick! Det gick rätt bra skulle jag vilja påstå!
såhär gick det:
lade kl. 1900 och buffade och fjädrade! Var ute ur dörren och tyst på andra sidan dörren kl 1912.
Nästa stök och bök började inte förrän kl 2302 då vaknade lillstumpan och jag buffade och fjädrade. Hon svarade mera på fjädringen och när hon slappnade av och var tyst så ramsade jag mig ut och bekräftade utanför dörren. Tyst vart det 2307.
2322 vaknade Lovina av sin snoriga näsa. Även denna gång använde jag mera soljfjädern och när hon lugnar ner sig så ramsade jag mig ut 2328.
2336 blev det tid för ganska kraftig buffning och en aning längre. Vid varje tyst paus och lite avslappning fjädrar jag och använder ramsan sparsamt. Lovina verkar mera arg än att behöva lugnas med ramsan och ljudet av min röst. Fick dock ramsa när hon grät som mest tills det avtog. Sen gick jag ut med ramsan 2340 och bekräftade efter en stund utanför dörren.
0203 vaknade min ängel igen buffade igen, solfjädrade och ramsade mig ut 0209. Vilken kick! Adrenalinet flödade så jag hade själv svårt att somna om
0422 började vargtimmarna och här fick jag jobba som en häst... buffa, buffa, buffa 0433 ut med ramsan. 0434 in igen buffa och buffa. Lovina super arg, ledsen och all möjlig sorts gråt kom från denna trötta krabat. 0529 kunde jag ramsa mig ut och jag buffade för fullt! (Fastnade jag i buffandet? Skulle jag ramsa hela tiden medan hon grät? Gjorde jag fel eftersom det tog sådan tid?)
0531 fick jag tre frågor från Lovina och jag svarade utanför dörren hon tog dem endast till 0535 då fick jag gå in igen och buffa och fjädra för fullt. (Ryggen gick nästan av!!!) 0555 gick jag ut igen med ramsan.
0602 in igen men denna gång gick det snabbare (kanske för att hon är så trött nu) 0608 så ramsade jag mig ut igen! Åh vad härligt, det gick! Sen sov jag en timme och sen upp och väcka lilla stumpelumpan som inte alls ville vakna! Men tillslut fick jag upp henne!
Ska jag ramsa medan jag buffar om hon gråter eller efter att hon har gråtit? Gör jag rätt? Det kändes som att det gick rätt bra och jag ser fram emot nästa natt (hur man nu kan göra det).
Tack ni som svarade på mitt inlägg, det styrkte mig inatt!
Nu ska jag strax ut i vårsolen här i Göteborg! Inget kan glädja mig mer än en början på kuren och en vårsol utanför!
kramis