God kväll kära forumister!
Sonen sover - men hur tankar han inför natten egentligen? Det äts väldigt dåligt under sista nattankningen - i princip inget alls. Eftersom han sover bra är ju detta inget problem - men jag funderar på ifall jag borde köra ihop de två sista matningarna till en..?
Han sover sista gången innan natt 16.45 - 17.30 Mat vid 17.30. Sedan mat igen vid 19.00 inför natt 19.30. Och det är vid 19.00 som vi knappt får i honom något. Själv tycker jag att det är lite tufft att klara hel natt med nattankning redan 17.30! OM han då skulle få mat säg, 18.00, och då en megaportion..? Skall ändå tidigarelägga natt - igen - nästa vecka till 19.15, eftersom ögonen börjar rulla redan nu omkring då.
Så hur är detta med mat inför natt, ni veteraner?
Tankar/tankar inte - ?
Hej!
Jag tror inte du ska köra sista matningen redan 17.30.
Som du själv skriver och anar, blir det målet för långt innan natt, för att klara natten bra. (Oj, det blev en konstig mening, men du fattar vá?
)
Gör som du gör, tycker jag. Det sista vid 19.00 är just en liten sängfösare. Även om han inte äter så mycket, så är just det där sista innan natten VÄLDIGT viktigt. I princip det som hela nattens sömn hänger på.
kram anna
Jag tror inte du ska köra sista matningen redan 17.30.
Som du själv skriver och anar, blir det målet för långt innan natt, för att klara natten bra. (Oj, det blev en konstig mening, men du fattar vá?
Gör som du gör, tycker jag. Det sista vid 19.00 är just en liten sängfösare. Även om han inte äter så mycket, så är just det där sista innan natten VÄLDIGT viktigt. I princip det som hela nattens sömn hänger på.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
jordgumman
Själv håller jag just på med ett experiment med vår sömn som insats skulle man kunna säga. Jag har igår och idag testat vad som händer om jag inte proppar i min lilla gonattslurken. Hon äter lagad mat och frukt till efterrätt vid 17.30-18 och somnar 19. Det har känts lite överdrivet att komma med en vällingflaska kl. 18.30, hon dricker i och för sig, men inte så mycket. I morse sov hon precis som vanligt, vi får se hur det går i morgon. Varför? Hon har sedan hon började äta mat utvecklats till en liten buddha så jag kan omöjligt tro att hon behöver det där sista. Sen tänker jag att jag gillar att gå och lägga mig mätt, men inte proppmätt. När jag kurade och fram till nu har gonattslurken varit väldigt viktig för att JAG ska våga tro att hon klarar hela natten!
H?lsar jordgummans och jordgubbens mamma
(Mamma till pojke f?dd 0211 och flicka f?dd 0502)
(Mamma till pojke f?dd 0211 och flicka f?dd 0502)
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022