jag sitter här och försöker ta mig igenom SHN boken med ögon som blöder av trötthet. Det tar sååå lång tiiiid. Jag vill bara vara klarläst och sätta igång! Jag inser ju samtidigt att jag måste komma igenom boken och faktiskt förstå vad som står i den istället för att bara sträckläsa den...
Jag är snart igenom den men enligt mig själv tar det för lång tid. Min dotter behöver sova och åter sova! Det ser jag ju tydligt på henne - samtidigt som jag själv också behöver sova!
Jag undrar däremot (när jag nu snart har kommit igenom boken) om jag ska vänta tills hon mår lite bättre. Hon är fyra månader precis och har rykt på en "härlig" öroninflammation som hon äter pencillin för och är så snorig att det bara rinner som "11" under näsan. Om hon bara sov så skulle hon ju friskna till mycket snabbare. Men hon sover bara utomhus längre tider i vagnen. Annars så sover hon 20-30 minuter och vaknar upp. Jag får henne inte att somna om!
Vad som är det värsta är att hon har en förskräcklig hosta som väcker henne om natten och dagen. Hon tappar nästan andan
Snälla vad skulle ni ha gjort? Skulle ni kura så fort det bara är möjligt från att JAG kan alla verktyg eller skulle ni vänta tills hon är friskare?
I vilket fall som helst har jag jobbat ihop ett schema till henne som ser ut såhär:
0700 vakna/amma
0830-0930 sova 1 hr
0930 äta gröt/amma
1130-1230 sova 1 hr
1230 äta (så småningom lite grönsakspureér) ammas
1400-1530 sova 1,5 hr
1530 äta/ammas
1700-1730 sova 0,5 hr
1800 bada
1830 äta nattslurk
1900 sova för natten
snälla tyck till.
Jag känner att jag i dagsläget inte räcker till åt min fyra åring eftersom mitt tålamod tryter mest hela tiden och jag orkar knappt göra något alls med honom. Jag står ute i parken och vagnar min dotter febrilt så att hon kan sova och min son får leka helt själv mest hela tiden.
Nu tror jag att jag har fått in det jag vill säga och fråga om så jag avslutar denna "novell" nu.