Jag började också använda mobilen, finns ju flera olika signaler där, inte bara oljud
Nu när vi har lyckats sova till 7.30 i fyra dagar

så har ett annat problem dykt upp. Dagslurarna funkar inte klockrent och det har de gjort sen vi startade kuren. Han är 10 månader nu och ligger imellan 1-2 lurar per dag. Jag har ju aldrig vagnat honom men har alltid fått honom att sova i vagnen på mage på några minuter men nu går det inte. Höll på i 40 minuter på en 45 minuters vila. I dag var vi på öppna förskolan men inte fick jag honom att sova som jag brukar vid 10.30. När jag lägger honom hemma går det lättare men det tar fortfarande lång tid, speciellt på eftermiddagen. Jag kan ju inte vara hemma hela dagarna bara för att han ska sova.
Nu somnade han 11.45 visst kunde jag låtit honom sova 20 minuter och då ändå vara inom tiden men då är han helt slut hela dan. Så jag tänkte prova och låta honom sova i två och en halv timme, vilket inte var bra såg jag... hm, två eller tre timmar....? om jag väcker honom efter två så har han 5timmar och 45 minuter till läggdags, om jag väcker honom efter tre timmar har han 4 och 45 minuter. Hm... Jag skulle vilja ha ett pass på dan 11.45 till ja 13.45 eller 14.45... frågan är om han är för liten för att sova en gång.
Jag skulle uppskatta lite tips och råd......Tack...
Mamma till tre härliga ungar.
Thilde -00
Isak -06
Måns -08