När det händer mycket i kroppen..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lilla morran

När det händer mycket i kroppen..

Inlägg av lilla morran »

Vår dotter håller på att lära sig att gå och jag tror att det rör upp många tankar i hennes huvud då hon verkar ha jättesvårt att koppla av när hon skall sova.
Om vi smygtittar på henne innan hon somnar så far hennes kanin fram och tillbaka i luften, armar och ben är aldrig stilla :!:
När vi lägger henne så verkar det som om hon är rofylld men efter ett tag kan vi höra hur ben och armar slår i spjälorna på sängen. Ibland säger hon även till och vi går in och lägger henne tillrätta och hon verkar nöjd men efter några minuter så far kaninen omkring :roll:
Ikväll så tog det en halvtimme innan hon somnade :!:
Är det en vanlig reaktion när det händer mycket för dom :?: Jag tänker på tänder, lära sig nya saker mm
Skall vi gå in och försöka få henne lugn igen när vi märker att hon är vaken eller skall hon klara det själv :?:
Detta händer även vid middagsluren. Hon har varit mer trött nu sista dagarna och ändå så har hon svårt att komma till ro när hon väl skall sova.
Finner glädjen i andras skratt!

Mamma till två guldklimpar födda -04 och -07
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej :D
Här går det i perioder hur snabb insomningen är. Ibland kan det kopplas ihop med något synligt och ibland är det så bara. Vi har passerat många sådana perioder men jag ser inget annat mönster än att det går upp och ner. Säkert som för oss stora barn. :wink:

Är hon ledsen behöver hon hjälp. Annars verkar hon klara finfint att få sig själv i ro. Efter en stunds kanske välbehövlig eftertanke :?: :?:

Prova att lägg henne lite tiidgare för kanske är hon övertrött :?:

Här är vi just nu är vi inne i en ta-av-sig-blöjan-period och i somras hade vi en klättra-ur-spjälsängen-period. 8)

Kram
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
lilla morran

Inlägg av lilla morran »

Hej.
Det är ju det här med att man är lite rädd för att nattningen skall misslyckas.
Jag vet att jag inte skall tänka såna tankar :oops:
Det känns bra att veta att fler barn har svårt att komma till ro på kvällarna :) ibland. Har haft en föreställning i mitt huvud att ordentliga kurbarn somnar och sover utan att vakna till :D :D Vet att det inte är så men ändå...
Sedan hon blev 1 år så körde vi en liten minikur då hon hade en del nya "frågor". Den här gången blev det inte det här raka svaret om du förstår vad jag menar :?:
Hon är ju äldre och ifrågasatte verkligen om det skulle vara så här :?: :-s
Hej vad dom kan "fråga" högt ibland :lol:
Har du behövt att "kura" om :?:
Finner glädjen i andras skratt!

Mamma till två guldklimpar födda -04 och -07
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"