blöjbyte i sängen??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mariacaroline

blöjbyte i sängen??

Inlägg av Mariacaroline »

Hej!
Vi håller på att kura våan lille pöjk o det går verkligen bra. Det är på morgonen det strular. Han ska vakna kl 8 men kl 7 sätter han igång o pratar. Då har han bajsat o blöjan är väldigt tung efter 11 tim sömn. När jag går in o byter på honom blir han överlycklig av att se mig o skrattar o har sig. Jag säger ingenting o det är hyfsat mörkt i rummet. Jag går därifrån o han blir jätteledsen. Då ramsar jag o han blir tyst en stund. Sen fortsätter det så i en timme. Sista halvtimmen är han riktigt arg/ledsen o ramsan tar inte alls. Får då gå in o göra morgon när han är mycket upprörd o det känns inte ok. Har även avvaktat med blöjbyte eftersom det bara är en timme till uppgång men då blir han ännu argare. Detta är 4:e dygnet. Ska jag byta el inte? Tacksam för svar.
Kram caroline
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Hej där!
Har lite funderingar om det här.. vi har själva fått byta på vår dotter nu i nästan 2 veckors tid, runt 3-4 på natten. Det och omsomnandet går väldigt bra, men i min fantastiska värld vill jag helst inte behöva krångla och byta på henne.. vi provade att ge Katrinplommon på morgonen för att "skynda på" bajsandet.. gick inte.. hon är förmodligen sponsrad i all hemlighet av någon blöj-fabrikant då hon bajsar 5-6 gånger om dagen :lol:
Men jag skickar vidare tipset om katrinplommon till dig.. Vet att man inte ska ändra tiderna nu i början av kuren, sen kanske det kunde passa er att ha morgon då grabben ändå tycker att hans dag ska börja lite tidigare??
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Bra jobbat med kuren! Mitt tips är att testa en annan blöja, kanske en för lite tyngre barn? Svårt att hitta bra blöjor tycker jag, men prova er fram.
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Mariacaroline

Inlägg av Mariacaroline »

Tackar för svar.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"