Blanda på mage och på rygg under daglurar?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jenni

Blanda på mage och på rygg under daglurar?

Inlägg av Jenni »

Hej! Vår tidigare bebis fick sova endast på mage, vilket jag kunde tycka var en nackdel ibland. Förstod inte att han kunde sova i bilbarnstolen, utan höll sig vaken. När han växte ur sin vagn och vi bytte till sittvagnen, som han också växte ur, accepterade han inget annat än magläge, vilket gjorde att jag fick förlänga vagnen. För att inte tala om sittyn. Att sitta och sova ??? :shock:

Så med denna lilla nya bebis skulle jag vilja ha det lite annorlunda.

FRÅGAN: Kan man lägga henne på rygg på korta lurarna dagtid, och på mage på det långa passet???? :?: :? :roll:
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Det är klart att du kan.
Det är många som låter sina barn ha lurar på rygg i vagnen. Mest för att många vagnar inte är gjorda för magläge. Men det kan ju vara en idé att ha vissa lurar förlagda till vagnen, på rygg.

Skulle hon däremot få svårt för att sova sina korta lurar får du ju givetvis väga de enstaka missade lurarna på grund av transport mot att hon alltid sover sämre. Då blir ju inte valet svårt.

Måste bara (igen) berätta om min man som sov lurar i vagn ute, i alla väder, till han var tre-fyra år. Det var ju bara liggvagn som gällde då så han låg på mage med böjda ben och fötterna upp - gummistövlar på när vädret krävde :lol: Hade varit kul att se...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jenni

Inlägg av Jenni »

:lol: Så att fötterna stack böjda uppåt alltså? :lol: :lol: :lol:
Min fyraåring sover fortfarande gärna middag eller vilar i sin kära gamla combi-insats! Fast direkt på verandagolvet utan hjuldelen, för den har ju lillasyster. Det går så bra så. Jag har ju madrassförlängt den och så kurar han ju ihop sig lite på sidan.

Åtminstone sov Jasmine bra på mage innan jag införskaffade larm och la' henne på mage. Hon sov faktiskt nattetid lika läng oavsett läge, utom första mag-natten, då hon undrade ett flertal gånger om hon verkligen skulle ligga på detta märkliga sätt???

Tack för dina svar LO!!
Hej fr. Jenni :P
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"