När det gäller kur och sömn så låter jag någon diplomerad ta hand om det..evegan skrev:Social delaktighet ska jag lägga massa tid på.
Vi har även satt upp REGLER tillsammans med barnen och de tyckte det var kul och det har gett lite resultat vid måltiderna så han brukar gallskrika så vi alla mår dåligt. Men måste säga att det vänt ngt men han äter ingenting. Har visserligen haft infektion i kroppen i veckor så....
Kul att ni ska satsa mer på Social delaktighet, det kommer ni alla må bra av. Jag tror att han kommer äta mer när han har varit med och lagat maten, 9 av 10 gånger funkar det så! Men sen måste han ju såklart blir frisk också, man är ju inte på topp med en infektion i kroppen som du säger.
När det gäller regler tycker jag man ska vara noga med att isåfall skriva/säga vad man ska göra och inte tvärtom.
Sätter man upp regeln "man får inte springa inne" eller "man får inte skrika vid matbordet" så blir det bara fokus på vad man inte får, och hjärnan funkar ju tyvärr så hos oss alla, att inte finns inte.
Tvärtom funkar det väldigt bra att säga "man springer ute" eller "man pratar med vanlig röst när man äter".
Tänk själv:
Tänk inte på en rosa elefant, Tänk inte på en rosa elefant, Tänk inte på en rosa elefant, Tänk inte på en rosa elefant, Tänk inte på en rosa elefant, Tänk inte på en rosa elefant...
Vad ser du inne i ditt huvud nu?
Jag tror så starkt på social delaktighet, att jag tror att efter några veckor med det så kommer mycket av det här försvinna.
Att vara behövd och få stabilitet gör väldigt mycket!
Nu får nån som kan kura fortsätta!
Kram Blomman