Hej!
Första natten passerade, och jag är så glad att äntligen ha kommit igång (har laddat i en månad...)
Lite frågor: min 6-månaders son kommer förhållandevis snabbt till ro (fast han aldrig gillat magläget, så funkar ju buffning och solfjädring exemplariskt!!). Han skriker inte alls, klago-gnäller, ja, men inga skrik, ingen 'kris'. SHN-boken hanterar - gissar jag - worse case scenarion, men hur gör jag när han ligger och gnyr och trött-gnäller? Det kan hålla på ganska länge (mellan 20 minuter och upp till en timme). Hur ska jag bete mig?! När ramsar jag - hur mycket och hur ofta?!
Han vaknade varje gång jag bekräftelseramsade (10 gånger klockan 1 i natt), men jag gissar att det ingår i planen...
Den första fm-luren gör han (nu) i sin säng, han somnade på 10 sekunder just idag, men om så inte skulle vara fallet - tillämpas buffning och / eller ramsning enligt kvällsmodellen?
Tacksam för svar,
ER
Efter första natten av SHN-kuren
Hej
Härligt att ni är igång
Ligger han och gny/gnäller när du buffar?
Ligger han och gnyr/gnäller själv, så behöver du inte göra något, känner du att det eskalerar eller vill sätta punkt ger du en ramsa, och precis som du skriver kan han gå igång på den mjuka bekräftelseramsan och det är ju så det ska vara de två första nätterna.
Daglurarna behandlas likadant om de inte intas i vagn utomhus, på dagen har man en annan ramsa som inte innehåller ordet "natt".
Lycka till i natt
Malin
Härligt att ni är igång
Ligger han och gny/gnäller när du buffar?
Ligger han och gnyr/gnäller själv, så behöver du inte göra något, känner du att det eskalerar eller vill sätta punkt ger du en ramsa, och precis som du skriver kan han gå igång på den mjuka bekräftelseramsan och det är ju så det ska vara de två första nätterna.
Daglurarna behandlas likadant om de inte intas i vagn utomhus, på dagen har man en annan ramsa som inte innehåller ordet "natt".
Lycka till i natt
Malin
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.