Kura Alva

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Bara slänga iväg ett Lycka till med natt2 nu!! Ni är ju hur duktiga som helst!!
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Mamma till Alva

Inlägg av Mamma till Alva »

ElinN skrev:Super! :thumbsup: Frågor kommer hon säkert ställa under ett par dagar, men dom kommer bli färre och färre för var dag som går.
Lycka till i natt. Med samma ATTITYD som första natten kommer det gå kanon! KRAM. :heart:
Jag tror att just nattningen kommer att vara den största utmaningen eftersom det är den som strulat mest. Imorgon är det dags för mig att ta över, så då lär det säkert bli några extra frågor pga det.

Hon har hostat till 2 ggr, men än så länge har hon inte vaknat. :D
Alva juli 08 - Kurstart 13/2
Storebror juli 05
Mamma till Alva

Natt 2 (fortsättning):

Alva sov till strax efter 1. Hon lugnade först ner sig av ramsan, men sen jagade hon upp sig och blev ledsen. Hennes pappa fick gå in två ggr och lägga tillrätta och solfjädra, men totalt tog det bara en kvart.

Sen sov hon igen till 5.30 då hon började knorra. Det övergick till frågor och ramsan tog inte. Hennes pappa gick in 4 ggr och la tillrätta, solfjädra och ut med ramsan. Men vid 6.10 började hon bli riktigt upprörd. Solfjädern lugnar inte längre och vid 6.18 börjar han buffa. Först lugnar hon sig efter några minuter, men så fort han går ut med ramsan så blir hon arg. Han avvaktar, men hon är jättearg. Han buffar, men det hjälper inte heller längre. Hon är inte ledsen och frågande utan bara arg och hungrig. Han fortsätter buffa och när han lyckas få henne lugn skyndar jag in och gör morgon vid 6.50.

Sen kunde vi inte få fram flaskan fort nog. Hon tryckte själv in flaskan i munnen och tömde den på bara några minuter. Snacka om att vara hungrig.

Men förrutom morgonen och nattningen så tycker jag natten har varit toppen och både jag och hennes pappa har fått sova en hel del. :D
Storebror juli 05
Mamma till Alva

Jösses vilken liten trött tjej jag har. Hon var jättetrött hela morgonen och sen kunde jag knappt väcka henne efter första 45 minuters luren. Jag har ingen aning om hur jag ska kunna hålla henne vaken ända till 12 och få i henne mat innan dess. I värsta fall får det väl bli välling om hon är för trött för att äta.
Storebror juli 05
elsassa
Kontakt:

Inlägg av elsassa »

Heja heja :D

Kram Karin
Tim 080108
Amanda 091008
Mamma till Alva

Tack Karin! :D
Storebror juli 05
ElinN

Inlägg av ElinN »

Hur har dagen gått? :?:
Mamma till Alva

ElinN skrev:Hur har dagen gått? :?:
Jag hinner inte skriva så mycket för jag måste väcka henne strax. Men hon har varit jättetrött hela dagen annars har det gått bra.
Storebror juli 05
Mamma till Alva

Nu hinner jag kanske skriva lite till.
Hon har som sagt varit jättetrött hela dagen och hon har varit ganska krävande. Hon är ju van vid att kompensera den dåliga sömnen under dagen, så det är klart hon är trött. Eftersom hon är förkyld och får sitta och sova i vagnen under dagarna har vi bestämt oss för att vänta med att låta henne somna själv i vagnen. Så hon får somna i rullande vagn, men sen är den still tills hon ska vakna. På långluren fick jag vagna lite en gång för att hon skulle somna om, men sen fick jag väcka henne istället.
Till lunch åt hon som vanligt dåligt. Men jag lyckades fylla på med lite välling efter. Till middag däremot åt hon nästan en hel portion (på 1 dl vatten) gröt. :D Så mycket har hon inte ätit på flera veckor.

Hennes pappa kommer ta även den här natten eftersom det fortfarande verkar krävas en hel del buffning. Hoppas nattningen går lite bättre ikväll för nu är ju storebror hemma igen. Han ska lägga sig samtidigt, men vi får nog vänta tills hon somnat för annars kommer inte han kunna somna.
Storebror juli 05
Netta

Inlägg av Netta »

Va duktiga ni är!

Du får räkna med att hon är trött på dagarna nu i början. Det blir bättre. Samma med matlusten.

Fortsätt och jobba vidare med målet i sikte! :D
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
sockerprinsessan

Inlägg av sockerprinsessan »

Lycka till i natt :!: :!:
Ni är jätteduktiga, snart är tösen pigg som bara den och äter som en häst, ni kommer inte tro hur mycket mat som en sådan liten kropp rymmer :D
Snutte 080528, kurad 3 feb 09
Mamma till Alva

Nu ikväll går nattningen inte bra. Hennes pappa har försökt i 50 minuter nu och hon sover fortfarande inte. Han har fått gå in och buffa mycket och har gått ut med ramsan massor av ggr. :(
Hennes stackars storebror är jättetrött, men hade svårt att somna i rummet brevid. Nu ligger han på en madrass på nedervåningen så får han somna där och så bär jag upp honom när Alva har somnat. Vilken tur att han kan somna var som helst bara han har sin kudde, snuttefilt och gosedjur.
Storebror juli 05
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Här kommer en liten "styrke-kram" till er alla i familjen!! Hoppas att hon somnat eller somnar när som helst nu.. *kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Mamma till Alva

Nu har hon äntligen somnat. :D
Hennes pappa buffade tydligen inte så mycket som jag trodde. Han tyckte inte att det var någon mening eftersom hon bara var arg. Han gick in flera ggr och la tillrätta och ramsade ut. Tillslut blev hon ledsen och tog emot buffningen och då kunde han ramsa ut och bekräfta. Så totalt tog det 54 minuter. Inget framsteg direkt. :(
Storebror juli 05
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Det är klart att ni gjort framsteg. Ni buffade inte i 50 minuter utan hon klarade sig mycket själv också. Det är ju fantastiska framsteg tycker jag. Så upp med modet nu. det kommer gå bra.

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"