Melodifestival -09

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Han Lasse kunde nöjt sig med att skriva låten. Om nu det var alldeles nödvändigt. Och de där countrykakbönorna skulle ha stannat i källaren. Annars bättre än förra veckan. Rätt låtar som gick vidare. Tycker jag. :D
Stilla
Sussi

Inlägg av Sussi »

Mycket bättre än förra veckan! Mede stiger i graderna, snart börjar jag nog gilla henne också ;)

Måns :heart: ;) och Lili&Sussi gillade jag bäst, countrytjejerna var ok liksom hårdrockarna, Markoolio var... inget alls och resten minns jag knappt :D

Röstningsgrejen är under all kritik....
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Vår jury tyckte att Hårdrockkillarna och Countrytjejerna var bäst och det var även Måns och Markoolio... Sen tyckte lilla jag då att Jennifer Brown var rätt bra också - men det tyckte inte juryn... :lol:

Sen tycker vi här i vårt kvarter att den där internationella juryn är korkad! Och att alltihop är jätterörigt och inte alls lika skojigt som vi brukar tycka att det är! :!:

Mede gillar mammorna som också är sexiga på avstånd!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Kortversion:
L&S - Bättre än pinsam
LL - Skön låt, fel forum
JB - skittråkigt
Marco - VA???
AD - Söt och proffsig, men nä...
Heat - För det första, snygga tights på trummisen :roll: I andra omgången tog sångaren i ordentligt och då lyfte låten rejält.
C&B - bra låt, jag gillade det
MS - i en klass för sig, catchy låt. Duktig på scen.

Vi hade också våra grannar här och hade en trevlig kväll.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Bibban

Inlägg av Bibban »

Vad ska vi tävla med som slår internationellt? :roll: Jag har ingen aning! Och från och med nu så struntar jag i vilket! Jag tycker Caroline af Ugglas är bäst hittills!!!
:D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åh, jag är alldeles för sent ute men här kommer en röst från Gävle...

Tävling 1: Mede galettungvrickarADHDproffs = roligt!
Dåliga låtar förutom Alcazar :thumbsup:

Tävling 2: Måns, ingen favvo hos mig men sjukt bra.
Närhetsprincipen gör att lilla Amy får en röst,
cathig refr men versen passade henne inte.
Överlag bra låtar, mycket jämnare än 1:an.
Gillade Jennifer, hon kom bort...

Känner mig inte alls lika laddad i år. Jag tror jag är lite Mello-mätt. *jäser och bubblar*
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Jag jobbade i lördags men lyssnade hela tiden på radion.
Det var helt annat mot än vad när man ser på tv.n.Tror det blir annat när man bara lyssnar och inte ser,kläder,hur dom rör sig mm.
JB tyckte jag var jättebra
Bönorna likså.
Heat var bra
Måns och LS sådär.

På lördag är det i Leksand och jag har fått biljetter genom jobbet att se genreppet på fredag.Det blir skoj.
Mina absoluta favvisar är EMD och BWO som blir jätteroligt att få se live.
(erik i emd är ju så snygg....säger jag som snart är 40 år :oops: 8) )
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

ulrikaj skrev:(erik i emd är ju så snygg....säger jag som snart är 40 år :oops: 8) )
Haha, ingen fara, Ulrika - min mamma (som är 76 år!) är galen i snygg-Erik!

Vad KUL att få gå på genrepet! Då kräver vi insideinformation :wink: :!: Själv ska jag på vinlotteri på lördag, så kackelnivån lär vara farligt hög så risken är att jag inte får höra så många låtar :wink: men det gör inget - jag kan ju gå in här och läsa på sönda´n!

Och Jannika, jag är säker på att mellosuget kommer, det är myyycket kvar än :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Hege

Inlägg av Hege »

Jag har varit i Norge nyss och inte sett något Melodifestivalen för i år.

MEN! Jag har sett Norges Måns, och höll på att svimma! :shock:

Killen är 20 år, och har gjort låten sin själv. Nu har inte finalen varit i Norge än, men han har finalplats, och jag kommer lägga pengerna på att han vinner där. Och SEN sopar han banan med resten av gänget i Moskva. :wink:

Jag blir bara så GLAD när jag hör denna låten, att jag måste låte er få höra också. :D :D

Snälla, säg vad ni tycker!!

Kram, Hege

http://www.youtube.com/watch?v=wtVDRha4 ... re=related
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Heja Norge!!!

:-({|= =D> :-({|=

/Fjällmor
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Förhandsfavoriter :?:

och evetuella skrällar :?:

EMD,, och BWO.

Men min skräll står till Micke Rickfors, måtte han ha en bra låt, då ska jag rösta på honom i ren sympati för att kunna köpa vingar för pengarna....

Nästa skräll är Molly pga av den barnvänliga tiden, occh familjesammankomsten och barnens engagemang för att rösta :lol: [/b]
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Molly är ju min vän Johans adept så hon får ju en röst av oss hursom. :D

Avskyr BWO, gillar EMD mycket bättre.

Sen har jag noll koll på resten.

Återkommer!

Kram Jannika
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Snabbrapport från gårdagens genrep.

Vi fick så himla bra platser.Ser lite snett ner direkt på cenen rakt ner i sofforna där artisterna samlades.Kanon!!

Petra kommer inridande på ett Leksandsbröd.(väldans bra smygreklam för mitt jobb måste jag säga 8) :wink: )

-Velvet:Bra låt
-Rigo och The topaz sound feat.Red fox:Reaggelåt.Dom som gillar det gillar antagligen den låten oxå ,men inget i in smak.
-Moolly:Kanonbra låt och vilken röst denna tjej har.En ballad
-EMD:Jag är ju lite kär i EMD :oops: 39år som jag nu är.Men måste ändå säga att det är den bästa låten hitills överhuvudtaget.När man satt där ville man upp och dansa.Bra show rakt igenom med dansare mm.
-Mikael Rikfors:Gillar man "jag ska köpa vingarna för pengarana " så gillar man den här.Samma stuk.Ganska så tråkig låt tycker jag.Inget för melodifestivalen i allafall.
-Maja:Där höll jag på att somna och ramla av stolen.Hur en så låt får vara med och tävla är för mig en gåta.går den låten vidare kommer jag att äta morfors hatt..... :) :?
-Sofia:Hadde det varit Grekland vi hadde varit i så hadde låten varit bra.Hon sjunger nämligen på Grekiska och det tycker jag inte hör hemma i Svenska melodifestivalen.Engelska är en sak,men grekiska....nej.
-BWO:Jag är BWO fan och gillar verkligen deras musik.Den här låten är en ballad och den är bra den med.Dom har nåt som jag inte kan sätta fingret på som är bra.

MIna favvosar för ikväll är:Velvet,Molly,EMD coh BWO.Med extra plus för EMD och BWO.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

WOW, ulrikaj, tack för den rapporten :D :!:

Du verkar ha haft en toppenkväll!

Ska kika så gott jag kan ikväll, ska ju på vinlotteri (stackars meeej :wink: ) så jag kan tänka mig att det blir lite si och så med TV då :roll: .

Vi får väl se här i tråden om vi är överens i morrn!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

miar70 skrev:Ska kika så gott jag kan ikväll, ska ju på vinlotteri (stackars meeej :wink: ) så jag kan tänka mig att det blir lite si och så med TV då :roll: .
Kram!
Det där med vinlotteri låter väldans roligt,så du får nog en trevlig kväll.
Ha det!

/Kram
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"