Min tös har precis fått en tand, jag är jätteglad, hon slipper vara tandlös resten av livet. Dagen efter upptäckte jag att det var ingen bred tand, utan där var faktiskt 2 st. Hon har spytt sen några dagar men jag vet ändå att hon har fått i sig vätska då hon kissar mycket. Jag ringde till Sjukvårdsupplysningen där de sa att kräkningarna har nog inte med tänderna att göra. Utan att det kan vara en tarminfektion. Hon har inte feber och är pigg så det var ingen fara. Ehh ja ok.
Den tredje dagen, torsdagen skulle hon fått en vaccinationsspruta på barnmedicin. Jag valde att gå dit för att prata om kräkningarna. Där sa man att ett barn som får tänder visst kan kräkas en del. Just därför att barnet dreglar ut mycket saliv men sväljer också en hel del.
Sköterskan sa även att vad jag kan ge när lillan börjar må bättre, ex kokt potatis eller kokt ris eller hård banan.
ÄR SÅ TRÖTT PÅ DUBBLA BUDSKAP.
Är det så att ett barn som får tänder kan spy eller är det en tarminfektion?
Idag mår hon visserligen bättre och har spytt i förmiddags en gång. Fick mycket socker-, och saltlösning i vatten. Däri skulle jag doppa en tepåse för att få bort saltsmaken. Det smakade pekka...
FRUSTRERAD!!!