Mitt schema ser ut så här:
7 uppvak och frukost
9.15-10.00 Vila ute i vagnen
10.30 Lunch
12.30-14 Vila ute i vagnen
14 Mellanmål
17.30 Middag
18-19 Skoj och nattslurk
Milton är glad hela vägen till sägen och vi får honom till å skratta. Men när vi släcker lampan i rummet och lägger honom i sängen så blir han arg och vill inte sova (fast att han är trött) Solfjäder i ca 3-5 sek ut med en bestämd ramsa och sedan 3 bekräftelse ramsa. Sedan ligger han och är lite arg som sedan går över till småprat för att sedan somna. Milton sover oftast inom 5-10 minuter.
Inatt vaknade han en gång och det var kl 01. Han låter först lite arg men enl mig så övergår det till ledsen. Jag hör att han står upp i sängen, jag försöker hålla mig, men när han låter så ledsen så kan jag inte låta bli att gå in till honom, lägga ner honom och gå ut med ramsa. Inom en minut så sover han, inatt var det inga mer uppvak

Kl 7 när jag gick in för att väcka honom så satt han redan upp i sängen och väntade på mig.
Jag går in med min mobiltelefon...väckningssignal....(har önskat oss en väckakocka i julklapp till Milton

) tänder lampan och säger Godmorgon Milton!
Enda gången som det inte är "glatt" det är väl när han läggs ner i sängen. Men trots allt så tar ju ändå inte nattningen inte lång tid.
Så hur tycker du att jag ska göra i natt? Vill ju så gärna att Milton inte har det där uppvaket. Vet inte om han är inne i ngn 8 mån ångest? Han är ju nu trots allt över 9 månader. Kanske kan det göra lite med att han är dundersnorig plus att han har fått torrhetseksem som vi nu behandlar 2 ggr per dag. Märker dock inte att han har "problem" med eksemen. Han kliar sig inte.
Kram

Petra