Ytterligare ett dygn har passerat i min och Hannas kur och mycket är sååå bra :thumbsup: . Hon sov nästan hela sin em-lur igår och det kändes toppen.
Jag har en lite fundering kring hennes "hyss" under fm-luren som numera är en stunds lek i mörkret.... Idag sov hon inte en enda minut mellan 09:00-09:45. När hon under 30 minuter suttit i mörkret och snattrat och busat
Följden av detta var naturligtvis en jättetrött liten snutta som somnade i vagnen på väg hem från babysimmet :-s . Jag tänkte ge henne en 5-minutare, men det var fullständigt omöjligt att väcka henne. Hon var helt i händerna på John Blund och det var först när vi kom hem, efter 10 minuters promenad, som jag lyckades få liv i henne genom att lyfta upp henne ur vagnen. Detta med påföljden att hon blev jätteledsen. Jag lyckades trots tårar och gråt få i henne lunch och dessutom locka fram ett litet skratt innan det var dags för em-luren. Den pågår ännu, men hon var ganska svårsomnad...
Nu till min fråga: När jag lägger henne för natten tar nattningen max 2 minuter \:D/ . Under tiden som vi busar och nattar spelar vi alltid en och samma skiva med skön musik. Den fortsätter sedan att spela i ca 30 minuter och således somnar hon till musiken i bakgrunden. Detta har vi gjort sedan hon var yttepytteliten. Tror ni att det blir fel om jag testar att spela den skivan även på fm när hon skall somna in, trots att det inte är sova för natten? Jag vet inte riktigt hur jag skall hantera detta :-k . Ni har sagt att jag bara kan ge henne förutsättningarna för att sova, men om hon varje fm väljer att vara vaken så måste det ju bero på något. Eller?
Hon är trött för hon gnuggar sig i ögonen och gäspar innan jag lägger henne så det beror nog inte på att hon inte ÄR trött.
Tips, förslag och ideeér tas tacksamt emot.
//Cilla