Tack alla, åkte in kl:17 på måndag till förlossningen, slemproppen börjat släppa, hade då 3 min. mellan värkarna. In på kontrollrummet var öppen 4cm, hon gjorde då en hinnsvepning, det värkte rejält när hon gjorde det, skulle sen ut o gå tyckte Bm.
Var ute o gick o fick en massa skrattanfall när för min gubbe var lite nervös av sig o sa en massa saker som gjorde att jag nästan vek mig av skratt, vi fick vända hem från promenaden för nu var det 2 min. mellan värkarna, använde mig av andningen hela tiden.
In på rummet igen, öppen 6 cm, fick komma in på förlossningsrummet, där fick jag en stol att sitta gränsle över o så tog hon fram lustgasen och sade att hon kommer om en timma.
Började använda lustgasen efter ett tag, Bm kom in öppen 7 cm,hon gjorde hål på hinnan o massa fostervatten kom. Stod på på knä med ryggstödet uppe som stöd. Sen kom allt med en snabb fart, kände krystvärkarna, använde mig då bara av andningen, kändes så naturligt, vilken känsla det var, helt fantastiskt. Och ut kom lilla Isa kl : 20.43, med mörkt hår, alldeles perfekt..
Behövde inte sys någonting, sprack inget alls.