börjar kura William snart 5 mån ikväll! nån mer? lite pepp..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

Liten Karin skrev:Vill bara säga att jag följer er process med spänning varje dag. Du är väldigt stark och duktig!
Vi ska snart kura vår snart 6 månaders son och det är otroligt inspirerande att läsa om ditt arbete. Jag är övertygad om att ni snart är i hamn!
Stort Lycka till!
tack vad snäll du är! det går ju lite hackigt men iaf framåt :mrgreen:
lycka till med er kur!! :D

nu har vi haft 6 natten, och lilleman hade bara 5 uppvak! :thumbsup: de flesta under vargtimmen...dock funkade inte ramsan så bra för storebror som håller på att få en stor kindtand var ledsen halva natten så det fick bli lite pyssel där....men William svarade på handläggning så jag är nöjd! inget gråt överhuvudtaget :D jag ser enorma framsteg för lilleman och jag ska kämpa på med ramsan! lite uppvak på dagarna men han sover mkt bättre där med....pysslat ihop ett schema som passar oss och ibland blir det lite diff men det är så det är och jag får då fixa lite med nästa lur, han får sina timmar och jag märker ju mer och mer vad som passar herrn! :D
vi kämpar på och nu ska sambon börja läsa boken oxå :lol: \:D/
Neo 070928
William 080901 kurstart 23 jan-09
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup:
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

tada!!! lilleman hade "bara" 2 uppvak inatt...det "bara" var att han var vaken 1 en timme kl 02.30....gnölade, skällde, skrek men somnade till slut om..för att vakna 6.15 fick han att somna om till 6.30 och strax efter det gjorde jag godmorgon :D igårkväll så somnade han rätt bra, men vaknade till starx efter och jag ramsade bestämt :lol: han tystnade och låg och gnydde istället...men började om och då tänkte jag om han kanske spytt (han kan göra det efter vällingen ibland) så min käre sambo får gå upp och kika (känna) lite försiktigt..W blev tyst..han hade gett nappen!!! ](*,) jag som fick han tyst med ramsan för första gången..... :cry: men men en gång är ingen gång och jag måste erkänna att nappen är svår!! [-X men nu vet jag ju att det funkar utan och sina lurar idag har han inte haft nån! :D inte haft ett enda uppvak heller för den delen!!somnat utan probs, han har tom somnat innan jag lagt i liften i vagnen.... :lol: har har fått ett 2 timmars pass på dagen och jag ska strax väcka honom :shock:

ja nu är det nappförbud :twisted: :lol:
Neo 070928
duggan

Inlägg av duggan »

Han glömmer nappen på en natt . om DU gör det! :wink: :lol:

Men vilka framsteg ni gör, toppen toppen! :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

duggan skrev:Han glömmer nappen på en natt . om DU gör det! :wink: :lol:

Men vilka framsteg ni gör, toppen toppen! :lol:

//Malin
tack :D ja det går framåt men nappen dök upp igen...tror jag och min sambo måste prata lite.. :roll: :lol: ni inatt så känns det som att jag därför får "börja om" igen...träna ramsan som han ff bara lyssnar på ibland!
tips nån? :) hur ska jag göra för att göra på bästa sätt?

jag måste ändra nåt i schemat...han är alldelles för trött för att vara vaken 16.15-19! han orkar inte med badet..leken..bara är så ledsen...så idag har jag faktiskt testat att lägga långluren på 1,5 timme till 16.30...gör jag fel som ändrar bara sådär? men det börjar verkligen bli jobbigt på kvällarna! nån som har ngt bra schemaförslag med långlur på eftermiddagen? eller nån annan ide... :?: :D

mvh Pernilla
Neo 070928
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Ja det är nog bra om ni är överrens hemma om nappens vara eller icke vara. Annars tror jag att liten blir lite lätt förvirrad. Jag vet inte när du började kura (super om du kunde skriva in det i din profil så att det syns längst ner i ditt inlägg) men det tar ett tag för schemat att sätta sig. Det bäst är att inte ändra i schemat förren uppföljningsveckan är till ända. Det du kan göra är att bjuda på 5-minutare på eftermiddagen. Då kommer han orka med, jag lovar.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

hej! tack för svar! började kura den 23 jan, det har bara gått en vecka...så det är nog dumt att ändra nåt men jag har gett han 5 minutare och han är lika trötter/ledsen! det andra som har blivit konstigt är att han har börjat gallskrika hysteriskt när han ska bada....ikväll var han ändå lite piggare iom den senare luren och skrattade på väg ner i badet, så fort han hamnar där börjar han! förstår inte vad det är som är fel :?: :-k dessa badstunder med pappa och storebror har tidigare varit ok...tänkte att han kanske tyckte det var jobbigt med vattenstänk och lek från brors sida men jag lät han även få bada i sin balja...lika ledsen då! och sen blir han ok igen bara han får komma upp, har inte tagit upp honom så fort han skriker utan även där först fått han någorlunda lugn men det är svårt! jättetråkigt! :cry: hur ska man få honom att gilla bada igen?

nappen är vi eniga om att den ska tas bort nu helt, det är ju verkligen inte snällt att låta honom ha den ibland och sen inte så jag förstår att han inte vad som gäller...nattningen tog nu 20 min och han somnade utan napp då såklart med en liten buff och ramsa till slut...försöker verkligen inte trafikera och det lär väl bli en del vaket inatt men som ni alla säger- han har glömt den imorrn! :) ramsan måste han väl fått "in" nu? så jag måste använda mig av den enbart eller? måste våga låta han fixa själv nu...(självpepp här.. :wink: )
Neo 070928
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vad bra att nappen är borta nu. :lol: :lol:

Angående badet så kan det vara allt möjligt. Det jag skulle göra är att ha lite vatten i badbaljan och låta honom sitta upp med hjälp. Visa honom hur man plaskar osv. Gör det som det mest självklara här i världen så tror jag det släpper snart.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"