Jag får för mig att vår lilla tjej vill ha vatten ibland när hon vaknar.
Till saken hör att hon vaknar väldigt sällan på natten, men det händer att hon vaknar till vid ex 22.30 eller vid 4-tiden eller 6-tiden.
Jag sover alltid med ett vattenglas på nattduksbordet och min man är övertygad om att jag projicerar min egen nattliga törst på lilla grynet. Han är också rädd för att detta ska bli en dålig vana, att hon ska dricka så fort hon vaknar. Han frågar mig om jag skulle få för mig att ge henne välling om jag trodde att hon var hungrig. Svaret på detta är naturligtvis nej!
Han har naturligtvis rätt.
Några tankar??
Vatten på natten??
Vatten på natten??
Stolt mamma till
Stor flicka född 1993
Liten flicka född 14/3 2008 
(SM från 5/4)
Liten flicka född 13/8 2009 
Jobbar hårt på Tillit och Attityd.
(SM från 5/4)
Re: Vatten på natten??
Smart manTina68 skrev:Jag får för mig att vår lilla tjej vill ha vatten ibland när hon vaknar.
Till saken hör att hon vaknar väldigt sällan på natten, men det händer att hon vaknar till vid ex 22.30 eller vid 4-tiden eller 6-tiden.
Jag sover alltid med ett vattenglas på nattduksbordet och min man är övertygad om att jag projicerar min egen nattliga törst på lilla grynet. Han är också rädd för att detta ska bli en dålig vana, att hon ska dricka så fort hon vaknar. Han frågar mig om jag skulle få för mig att ge henne välling om jag trodde att hon var hungrig. Svaret på detta är naturligtvis nej!
Han har naturligtvis rätt.
Några tankar??
Badar hon på kvällen? Min tjej låtsas fikar i badet och får i sig massor av vatten. Kanske kan det stilla din oro.
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Jag har inte vatten vid sängen - men min son vill gärna ha vatten om han vaknar. Speciellt om vi ätit salt mat eller om han är lite förkyld.. jag tror det hänger ihop med att han gärna sover med halvöppen mun och andas genom munnen då blir han såklart jättetorr - när han då vaknar är det ju svårt att somna om såklart - vem skulle inte tycka det?
Han har en egen vattenflaska (med droppstopp) vid sängen som jag fyller med en mindre mängd vatten och så får han själv ta för sig om han behöver. Det har fungerar sedan han var typ 9-10 månader.
Han har en egen vattenflaska (med droppstopp) vid sängen som jag fyller med en mindre mängd vatten och så får han själv ta för sig om han behöver. Det har fungerar sedan han var typ 9-10 månader.
Det var ju en intressant poäng! Bra idé också det där med vattenflaska i sängen. Har funderat på detta själv.Humlan86 skrev:Jag har inte vatten vid sängen - men min son vill gärna ha vatten om han vaknar.
Stolt mamma till
Stor flicka född 1993
(SM från 5/4)
(SM från 5/4)
Re: Vatten på natten??
Ja, min man är smart!! Kaka söker maka.kiki skrev: Smart man![]()
![]()
Badar hon på kvällen? Min tjej låtsas fikar i badet och får i sig massor av vatten. Kanske kan det stilla din oro.
Visst badar hon och hon tycks få i sig en hel del vatten. Borde inte lida av vätskebrist direkt. Är också noga med att se till att hon dricker under dagen. Kan nog slappna av i detta. Oftast sover hon utan att vakna så problemet är väl inte direkt stort.
Stolt mamma till
Stor flicka född 1993
(SM från 5/4)
(SM från 5/4)