Schematänk

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gäst

Schematänk

Inlägg av Gäst »

Eftersom jag nu inte har fått något nytt schema från jobbet (mammaledig..), så går jag naturligtvis och funderar lite extra på sonens... :lol:

Jag undrar om jag borde förlänga något/några av hans vakenpass. Så här ser det ut:

06.00 revelj/mat/ensamlek/morgonaktiviteter med mor

07.30 sova ute

09.00 mat/städa köket med mor/tvättstuga/lek på filt

10.30 sova ute

12.00 mat/laga lunch med mor/ filt el. babysitter

13.30 - 15.30 sova

15.30 mat/sagostund/titta på saker i trädgården/filt

17.00 - 18.00 sova

18.00 mat/pappa kommit hem!

20.00 nattankning

20.30 sova natt

Nu har han ju 1 1/2 h - pass vaken/uppe hela vägen till halv två. Jag tycker att det har fungerat fint. Men under de senaste dagarna har jag tyckt att han varit rätt så vaken/ när jag lagt honom både vid 10.30 och 13.30. Så då hade jag tänkt att förlänga dessa pass med hjälp av marginalkvartarna, och därefter förlänga ytterligare, så att han får två vakna två timmarspass. Men: får han nog med sömn då? Han blir ju tre månader nu snart, och jag har tjuvkikat lite på Ludvigs schema (3,5 mån). Vad säger ni som har barn i samma ålder, eller som har gjort liknande ommöbleringar?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D TACK FÖR SYLTBURKARNA :lol: :lol: :lol: Du är ju bara för underbar :!:

Jag tycker schemat ser bra ut och du ska INTE vänta på att han "verkar trött" (lika lite som du skulle vänta på att han skulle "verka hungrig") utan bara gå efter vad du känner och vet ligger i hans intresse.

Kolla det sammanlagda sömnbehovet/dygn och revidera, om du vill, schemat, men gör det inte för att andra har gjort det, om du f.rstår, utan för att lille Hugo visar dig, tydlig och under minst en hel vecka, att något behöver justeras eftersom han växer och förändras och KNAKAR :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hela syltburkar, så bra så bra... :)

Jo, det är efter hans behov jag går - självfallet. Det är just av den anledningen som jag velat ändra nu när han är hela tre månader gammal - för att han visar att han tycker att det är trevligt att vara vaken på dagen lite längre. Så nu har jag börjat använda marginalkvart innan två, och detta fungerar med utmärkt godkända resultat! :)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Du fixar det här lysande. Lyhördhet är lösenordet :lol:

Skicka din adress till mitt PM så jag kan återsända de fina handdukarna :lol: Och vilken LJUVLIG sylt/marmelad :roll: Lille Hugo kan skatta sig lycklig, säger jag bara :lol: :lol: VILKEN MAMMA :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

... fina handdukar..? :roll: :lol: De är inget du behöver spendera porto på att skicka tillbaka! Däremot mycket glad över att burkarnas innehåll var till belåtenhet... :)

Nu ut i naturen - vi går en morgonpromenad!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"