Hej!!
Vår lilla kille är snart sju månader och vi började kura honom för sex veckor sedan. Vi gick från att amma varannan timme till 12 timmars sömn på fyra nätter! Så skönt!
Några frågor ändå:
* När vi lägger honom nu, behövs inget tillrättaläggande och solfjäder? Ska vi ramsa på vägen ut? Ibland är han ledsen och behöver en bekräftelse innan han somnar.
* Det är morgon kl 7 men de senaste tre veckorna vaknar den lille sötingen mellan 5-6 och ligger oftast vaken i upp mot en timma, blir dock nästan aldrig ledsen då.Ibland somnar han till och vaknar snart igen. Från 7.30 är han nästan alltid vaken.Hur viktigt är det att gå upp och ramsa direkt och sedan låta i huset? Känner inte riktigt för det vid den tiden...
Är det vanligt att barnen alltid vaknar före morgon men ligger nöjd tills morgounderhållningen kommer?
*Både på kvällen och den långa dagsluren i sängen vänder han ofta runt och ligger en stund på rygg innan han somnar så. Ska jag gå in och vända på honom efter 10 min eller låta honom vara?
Känns som att jag gnäller över småsaker när jag känner mig trött efter att ha varit vaken och lyssnat på förnöjt joller från 5 på morgonom. Måste hela tiden påminna mig om hur fantastiskt skönt det är nu jämfört med för bara några veckor sen!!!!
Några frågor trots allt!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Du gnäller verkligen inte. Det är underbart att höra dig. Men det gäller verkligen att komma ihåg saker och ting och ha perspektivet, så man inte fastnar i oro och tror att saker är fel, när de är på så underbart rätt väg
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022