börjar kura William snart 5 mån ikväll! nån mer? lite pepp..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jag har aldrig packat i och ur ungar i en bil eller haft tider att passa varenda dag när jag kört in mina på scheman. Det hade jag aldrig klarat. :roll:
Det gäller att hålla sig strikt till rutinerna och tiderna i ett par veckor minst, helst hemmaplan. Då blir det bra snabbt. En massa flängande måste ju rimligen försvåra en hel del.
Hoppas några mer rörliga människor än hemmakatten svarar dig. :D 8)
(Tja, NU är jag ju inte alls en hemmakatt, men då är å andra sidan ungarna större och superenkla för vem som helst att passa, eller att ta med för den delen. Små skalmans. :D )
hanna-raori

Jag håller också på!!

Inlägg av hanna-raori »

Hej, det kommer gå superbra! Jag startar andra natten i natt, om du vill kan vi maila fram och tillbaka via forumet, eller kanske chatta via msn eller skype? Jag heter hanna-raori på Skype och hwestergren@hotmailcom på MSN. Kan vara skönt att fråga saker direkt och få svar på två röda ibland.

Jag började alltså i går kväll- var lite nervös, men andades, tog det lugnt och satt mest och pysslade med diverse småsaker hela natten. Hon vaknade i princip bara EN gång, men då buffade jag inte tillräckligt och hon skrek upp sig en massa så det blev hårt jobb i en timme. Mitt tips är att buffa på- det är vad alla underbara mammor säger här iaf. När jag väl buffade henne lugn var det jättelätt att få henne att somna om sen.

Hoppas vi hörs

KRAM lycka till
mamma till tre små BB troll (flicka) 2008-06-24, (pojke) född hemma 2010-06-26 och (bebis-tjej) född hemma 2014-07-12.

http://www.raori.be
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

kattklo skrev:Jag har aldrig packat i och ur ungar i en bil eller haft tider att passa varenda dag när jag kört in mina på scheman. Det hade jag aldrig klarat. :roll:
Det gäller att hålla sig strikt till rutinerna och tiderna i ett par veckor minst, helst hemmaplan. Då blir det bra snabbt. En massa flängande måste ju rimligen försvåra en hel del.
Hoppas några mer rörliga människor än hemmakatten svarar dig. :D 8)
(Tja, NU är jag ju inte alls en hemmakatt, men då är å andra sidan ungarna större och superenkla för vem som helst att passa, eller att ta med för den delen. Små skalmans. :D )
jo vi får göra det bästa helt enkelt..men det skulle verkligen behövas stuvas om några kvartar...storebror är lite utav en skalman han oxå :wink: men han behöver verkligen sitt dagis och vi behöver den tiden hemma då det är MKT jobb på kvällarna mellan dessa två :roll: :lol:
Neo 070928
William 080901 kurstart 23 jan-09
filliefillie

Re: Jag håller också på!!

Inlägg av filliefillie »

hanna-raori skrev:Hej, det kommer gå superbra! Jag startar andra natten i natt, om du vill kan vi maila fram och tillbaka via forumet, eller kanske chatta via msn eller skype? Jag heter hanna-raori på Skype och hwestergren@hotmailcom på MSN. Kan vara skönt att fråga saker direkt och få svar på två röda ibland.

Jag började alltså i går kväll- var lite nervös, men andades, tog det lugnt och satt mest och pysslade med diverse småsaker hela natten. Hon vaknade i princip bara EN gång, men då buffade jag inte tillräckligt och hon skrek upp sig en massa så det blev hårt jobb i en timme. Mitt tips är att buffa på- det är vad alla underbara mammor säger här iaf. När jag väl buffade henne lugn var det jättelätt att få henne att somna om sen.

Hoppas vi hörs

KRAM lycka till
hej! vad snäll du är! men jag ska försöka vila medan jag kan... :wink:
detta är vår 5 natt och det ska inte buffas alls tyvärr :wink: :D det är det vi försöker backa bort från, fick W som han ville skulle jag helst buffa honom hela natten lång :mrgreen: och det vill jag ju inte, :-k vill att han ska somna om själv :sleep:

önskar dig lycka till!!! det kommer att gå toppenbra! \:D/
Neo 070928
Gäst

Re: börjar kura William snart 5 mån ikväll! nån mer? lite pe

Inlägg av Gäst »

filliefillie skrev: 7.00 Vakna, amma
9-9.45 sova
10.30 amma, smakis
11.45-13.15 sova
13.15 mellis, amma
15.30-16.15 sova
16.30 middag, amma, smakis
18.30 nattslurk, amma, flaska
19.00 sova
Hallå :D !
Har du och S kommit på en justering av schemat som skulle passa er vardag?
Hur ser den ut, undrar jag nyfiket :D ! Jag tycker gott att ni kan göra en mindre justering utan att det ska orsaka mycken möda, det viktiga är att ni hittar det som funkar och sen utgår ifrån det :D ! Utan prestation. Utan oro :wink: .

Sen vill jag bara kort kommentera din fråga om du förstört något med trixandet. Nej, det har du inte! Kör på från därifrån du är.

Vad tror du händer om du utmanar det omöjliga att låta S ta över ett par nätter? Vad är det värsta som kan hända?

kram och välgångstankar!
/Åsa
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

nej jag kommer inte på nåt bra alls...är väl för trött...
det som skulle vara är väl att han sover och w skriker och jag får försöka få liv i S..jag klarar inte av att bara ligga där och inte "höra"

5 natten nu och det känn som vi inte kommer nån vart alls, svarar överhuvudtaget inte på ngn ramsa, skriker upp sig så han tappar rösten, ÄTER på sina händer så han inte kan andas, sf formligen hatar han, då återstår buff och inte ens det funkar i nuläget först efter ett par minuter och jag ska ju inte ens in där...men jag kan inte låta bli för jag anser han vara nästintill hysterisk faktiskt.
han vaknar- jag avvaktar- han jagar upp sig- jag ramsar - han blir värre..jag aramsar alltså innan han blir arg men efter iaf 3 minuter annars e det ingen ide..hur länge låter man de små ligg och skrika?? jag läste- det ger sig efter ngn natt men då undrar jag helt rätt och slätt hur länge de ska få vara....för jag vet inte och jag har mina verktyg men de kan jag ju inte använda hursomhlst heller..då kommer vi ju absolut inte vidare? :?:

nu börjar han om...
Neo 070928
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

han har fortfarande i sitt lilla liv inte sovit mer än 3 timmar i sträck. någonsin,,

nu börjar han IGEN :cry:
Neo 070928
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Hej igen!!
Du låter trött och sliten nu vännen :cry:
Jag tycker att du ska be/säga till sambon att han får ta en natt lr två så att du får vila. Kanske är det så att han lättare kan få "igenom" ramsa och verktyg nu när du kanske känner dig trött, sliten å lite osäker :?:
Han får helt enkelt ta en semesterdag, pappaledigt lr liknande så att du kan få vila, annars kommer du (och ni) inte orka med detta! Och är det så att han inte vaknar av erat söta barn, så får han vara vaken en natt.. Som tur är hade min sambo redan föreslagit detta så jag fick lite avlastning natt 3, då jag kände mig trött, sliten och osäker..

Lycka till, tänker på er!!
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Trollmoj

Inlägg av Trollmoj »

Jag har inte erfarenheten eller kompetensen att ge några råd men jag kan iaf ge lite pepp!

Kämpa på! Hitta den där extra kraften och ta nya tag. Tycker att du är toppen duktig som orkar och engagerar dig så mycket! :thumbsup: =D>
Pappa till Emma 060605 & Edvin 080823
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

tack vad ni är snälla! han har inte läst boken, han vet inte hur han ska göra...han frågar mig- ok vad ska jag göra när han vaknar? jag kan inte tala om för honom hur han ska göra/veta/känna av kommunicera med William när han inte vet VARFÖR...jag är van att ta allt detta..inte bara Willam som inte sovit mer än 3 immar i sträck på bra länge...för mig närmar det sig exakt 1,5 år, de senaste 5 månaderna inte mer än 2 timmar i sträck, storebror sov inte på 10 månader utan 25 uppvak per natt, sen födde jag William när Neo var 11 månader, jag kämpade med Neo och till slut gick det- på mitt sätt...nu sover han som en prins hela natten...jag är just nu och mjölkar kor på nedervåningen och sambon snarkar och William skriker 5 meter från honom..
det här är inget kul alls...

sorry för min novell men jag var bara tvunget att ösa ur mig lite! :oops:
Neo 070928
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

hållt igång sen 22.10 nu...försöker desperat bli positiv men det är så himla mkt lättare sagt än gjort....
Neo 070928
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

kanske för att jag skrev om det inatt,att det aldrig hänt...W sov 4 timmar i sträck inatt :thumbsup: :lol: efter allt bök på förnatten då.....

nu är det jag som måste ladda med ny positiv energi :D
Neo 070928
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ska vi höras på telefon tycker du?

/Åsa
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

Åsa med 2 skrev:Ska vi höras på telefon tycker du?

/Åsa
skickat ett pm :)
Neo 070928
Liten Karin

Inlägg av Liten Karin »

Vill bara säga att jag följer er process med spänning varje dag. Du är väldigt stark och duktig!
Vi ska snart kura vår snart 6 månaders son och det är otroligt inspirerande att läsa om ditt arbete. Jag är övertygad om att ni snart är i hamn!
Stort Lycka till!
Mamma till David
Kurstart 090204
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"