Hej igen!
Nattat inför femte natten. Gick bra, han somnade på 10 minuter!
Helt fantastiskt, igår natt (3:e) somnade han strax efter 20 som vi vill och vaknade första gången 6:15, vi vill att han ska vakna kl 7. Fick honom att somna om så att vi kunde väcka honom sen. I natt (4:e) somnade han också strax efter 20 och vaknade inte förrän 6.35, jag ramsade och han somnade om på stört, fick väcka en heldäckad älskling kl 7!
Jo, jag har funderat en del nu när man är i gång och på g att påbörja uppföljningsveckan.

Tidigare om man t ex gick på stan och hade Alvin i vagnen så sov han nästan hela tiden. Hur ska man göra nu i framtiden? Svårt att hålla honom vaken när han vaggas skönt i vagnen - trots sittläge. Han brukar snabbt bli trött på att hänga med mamma i affärer om han är vaken, tror inte det kommer att vara någon skillnad nu. Jag bor utanför Kalmar, så jag springer inte på stan varje dag, men ett par dagar i månaden kanske. Hur ska man göra? Kommer det att störa rutinen man lyckats sätta?? (planerar självklart att hålla alla mattider strikt även när jag är hemifrån)

Nu under kuren har vi Alvin i ett eget, helt mörklagt, svalt rum. Den helgen vi åker och hälsar på min bror, (2 dagar efter att uppföljningsveckan är över) hur ska vi göra med lillgrabben då? Ska jag be att få ett eget rum till Alvin, eller kan han ha sin spjälsäng i samma rum som vi kommer att sova i, gästrummet? Kommer det göra någon skillnad om det inte är bäcksvart i detta rum? Om han sover i samma rum som oss denna helg, kommer han att bli störd då, alltså ökar risken för att han vaknar under natten?
Det var detta jag kommit på nu - kommer säkert mera med tiden!
Tacksam för svar!