Måste bara stolt berätta att sonen nu är kurerad efter stora-barn-kuren och somnar själv. Det är i och för sig inte min förtjänst utan bara pappas, men jag njuter minst lika mycket!
Lillan sov så himla bra innan semestern. När vi var ute och tältade så gick det lite åt pipan-hon fick sova brevid mig där och då vaknade hon ett par gånger och när jag inte kunde få henne att somna om gav jag upp och hon fick amma- så jag får ju skylla mig själv. Omkurningen tog bara en enda natt sen var vi tillbaka på spåret. Sen blev hon sjuk och vi fick ligga två nätter på sjukhus-samma sak igen- hon vaknar (vi var fyra mammor med barn i salen och hon är ju van vid eget rum...) och jag ammar till slut för att inte störa de andra för mycket... Så nu får vi göra en ny liten omkurning....Känner mig slarvig och inkonsekvent! Borde vara mer tacksam för hur bra det har fungerat...Hoppas det går lika bra denna gång. Tyvärr blir jag lite nervös för att åka bort nu!
kurerfarenheter
-
jordgumman
kurerfarenheter
H?lsar jordgummans och jordgubbens mamma
(Mamma till pojke f?dd 0211 och flicka f?dd 0502)
Det där låter toppen med att ni kunnat lära din son somna själv. Vi har en dotter som är snart tre som vi måste ligga brevid tills hon somnar. Skulle vara jättekul att höra mer om hur ni gjorde. Vi har precis kört shn-kur med vår yngsta dotter och det funkar ju så bra så det vore ju toppen om den stora också skulle kunna somna själv.
Hälsningar,
Susana
Hälsningar,
Susana
-
jordgumman
Vi bytte ut hans säng samtidigt så det blev fysiskt omöjligt att ligga brevid honom (han hade en vuxensäng tidigare och nu har han en juniorsäng), det har nog underlättat. Sen läste vi bok antingen i soffan eller i sängen sittande på golvet brevid honom och sen släckte vi och sa något i stil med "nu får du sova så gott så ses vi imorgon igen". Ibland har det räckt med detta (!) mot tidigare 30 min väntan då man försökte undvika att somna själv...Ibland har han börjat ropa efter oss (men faktiskt knappt gått upp ur sängen själv och de gånger han har gjort det så har han gjort det en enda gång, för att kolla att pappa verkligen är där han säger att han ska vara, vid datorn i rummet brevid) och då har vi ropat samma sak igen utifrån ("nu får du sova..
. Två tre gånger (på tre veckor) har han vaknat på natten och varit ledsen och ropat efter oss, då har jag gått in, stoppat om honom lagt honom tillrätta och sagt "nu får du sova..." och gått med en puss. Inga problem! Lycka till, jag rekommenderar detta varmt.
H?lsar jordgummans och jordgubbens mamma