Gör mig en tjänst, annax. Berätta för den där BVC-sköterskan att remiss är fullständigt onödigt. Såvida det inte är till Tant Tinis förstås....
Ha en underbar helg!
annaax skrev:Ha, ha. Det har jag faktiskt redan gjort du Tinis
Försök sluta tänka att det finns rätt och fel och ett facit. Det är ert barn och han ska läggas. Det finns inget att få panik över! Du har alla verktyg med dig om det skulle behövas. Sätt gärna på TV:n och ägna dig åt något husstök för att få bort överkoncentrationen.annaax skrev:Hoppas han inte vaknar ikväll - är själv hemma och rädd att gripas av panik
Ja, de är ju inte så öppna för några andra metoder så det kommenterade hon inte alls. Sa bara, va skönt då att det verkar ha löst sigOch vad sa hon då?
Det känns tryggt!Allt är bra! Verkligen!
Ont kan de få trots att de är kuradeannaax skrev:Jag vet att denna metod ska va säker när man får tänder - men ALfons har haft två stora bölder i munnen. Den ena tanden kom upp i förrgår natt och sen dök det upp en till inatt och det känns som att det irriterar honom...
Han vaknade vid 21 och vid 24 - båda gångerna gjorde vi enligt ovan och han tystnade nästan direkt.Du kan ge 2 ramsor utanför dörren och sedan gå bort med de andra 2. Eller ramsa när man går förbi rummet.
Tänderna har kommit på ena sidan men inte på andra. Man hör när han vaknar att han har typ hela handen i munnen och gnagar på den. Sen på dagarna tuggar han på allt.Tinis skrev: Du har tidigare nämnt att det är flera tänder på väg. Jag tycker faktiskt att det kan störa sömnen, det har jag själv upplevt. Hur är det med det nu? Har det spruckit fram eller är det fortfarande bölder?
Börjat vakna, vad betyder det? Har det hänt någon gång eller i en veckas tid?Han har dock börjat vakna lite tidigt vid fem halv sex - morgon är vid ca kvart i sju halvsju
Jag tolkar er som att ni alltså inte har hållit tiderna här utan låtit honom skrika sig till morgon? Har ni gått ifrån väckarklockan? Att först ignorera i 30-45 min för att sedan ta upp i förtid ger inget annat än bekräftelse för Alfons: Det är rätt! Du bestämmer när det är morgon! Du kan inte somna om när du vaknar för tidigt! Och visst, vi tvekar lite en stund, men du har rätt, det ÄR morgon! Du behövde bara övertyga oss lite...På morgonen försöker vi bara ignorera honom, han brukar klara 30 til 45 minuter innan han blir riktigt arg. Då brukar vi ta upp honom vid ett tyst tillfälle. Om han hör att vi är uppe blir han oftast ännu argare.
Läs det här igen! Det är riktigt härlig läsning!19 läggning (frågar lite i MAX 1 minut)