Det här är ju inget stort problem egentligen. Farmor är inte på något sätt negativ till hans fasta tider men det krävs ju att han håller dem själv. Undrar lite hur det är för er andra? Är det överkurs att hålla på med mörkläggningar när barnet inte är jättelitet längre och sedan länge kan det här med att sova? Och borde det störa hans rytm så mycket om han någon gång får sin välling någon timme tidigare och att han blir upplyft ur ensamleken vid minsta grymtning? Fast uppenbarligen blir han ju störd...
Det här sättet att leva är ju för oss bara smidigt och gör hela tillvaron så mycket lättare att njuta av. Men både farmor och mormor och vänner verka tycka att det är så krångligt att jag t ex planerar saker utifrån lillfjants middagslur som jag vill att han sover hemma i sin säng. Det jag är rädd för är att jag blivit lite schemaneurotisk och inte bara kan slappna av och låta det som händer hända... Kanske är det så att han redan är tillräckligt gammal för att hålla isär hur man har det hemma och borta? Skulle bli jätteglad för andras åsikter och erfarenheter om detta.
vanna