"Lättkurade" eller "svårkurade&quo

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Love

"Lättkurade" eller "svårkurade&quo

Inlägg av Love »

Ni som har flera barn - vad är er erfarenhet av att använda verktygen, standarmodellen och ev. shn-kur (om nödvändigt) på de olika barnen? :?: Anledningen till att jag frågar är att många menar att AW-metoden verkar passa mitt barn väldigt bra eftersom hon svarat så bra på den men att med nästa barn kan det bli en helt annan visa. Vad säger ni som har flera barn?

Har de alla reagerat likadant eller har vissa barn varit lättare att använda standarmodellen och verktygen på och svarat bättre och snabbare? :?:

Hur mycket spelar barnets individuella mentalitet in? :?:
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag säger så här; det hänger inte på barnet - det hänger på föräldrarna! Nu har jag sagt det..... 8)

Själv är jag mamma till tre och jag har minsann fått höra precis det du säger - vänta du bara, nästa barn... osv... Men tji har det fått :wink: !

Barnen svarar ju tacksamt på budskapen man ger dem. De blir trygga av en säker förälder som vet hur det går till i denna världen. Så okomplicerat är det, i alla fall för mej.

Att varje barn är en personlighet är ju självklart. Så där får man som förälder vara lyhörd och agera efter barn och situation. Det kommer ju rent naturligt! Men budskapet är det sammma; på natten sover man och på dagen åtnjuter man det en pigg och glad familj kan erbjuda!
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

:D Jag håller med Mammut, det fungerar på alla barn, men kanske inte på alla föräldrar. Man måste tro på vad man gör och gör men inte det så är det ju ganska självklart att det inte fungerar. Nu har jag inte tre barn själv men två i alla fall och hitintills så har alla tips jag fått härifrån eller från barnaboken fungerat klockrent. :D
Ett litet barn förväntar sig ledning av sin förälder. Om föräldern då står där (vad det än gäller) och säger i handling: "gör så här kanske eller föresten gör som du vill fast det vore ganska bra om du gjorde så här" så kommer det stackars barnet bli alldeles förvirrat. Han/hon vet inte hur saker och ting ska vara här i världen, de förväntar sig ledning och vägvisning av oss och det ska vi ge med säkerhet :D (lättare sagt än gjort ibland men då är det bra att forumet och boken finns :lol: )
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Love

Inlägg av Love »

Tack för att ni delar med er av era glädjande erfarenheter. Då kan jag lugnt planera för minst en till (fast det dröjer nog ett par år). :D
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"