åh tack för alla fina svar

ska nog ta och investera ändå i boken...får ta mig råd helt enkelt! så jag beställer den nu så kan man betala iaf i sluten av januari hoppas jag....
jag har iaf påbörjat försöka glesa ut måltiderna på dagen..igår gick det rätt bra! fick till 2,5 timme som längst

men det är ju en bra början!! märkte då att han åt mer och som det skrevs om ovan, erbjöd jag bröstet under kanske 30 min..(men förstår nu att det ska ´vara under en timme) han äter ju oftast "klart" på 10 min annars så det var ju bra ändå.. ett par gånger åt han nog för mkt då det kom upp en del..
igår kväll efter badet så ammade jag han innan han hann jaga upp sig som han brukar på kvällen..han får oftast en flaska vid 19 men igår behövdes inte den! han somnade utan problem i sin säng strax efter 19! vaknade till ett par gånger och jag buffar då och han sov vidare till 22 då han höll på att äta upp sina händer så då fick han flaskan faktiskt...tänkte att det skulle hålla honom mätt! Kl 01 var det dags för mat igen, fick han att somna om i sin säng och halv 4 kom han över till mig och åt och hade sig fram till 06 då vi oftast stiger upp...då är han vaken och pratig och har nästan alltid kissat igenom pyjamasen då...(verkar som han alltid släpper en stor "kissbomb" på morgonkvisten)
jag har så otroligt svårt att låta han vara ledsen på natten för att han är hungrig
försöker få honom att sova på mage (har andningslarm) men det är inte alltid det går...på sida är nog mest poppis här!
har försökt få hans lurar till minst 45 min och 1,5 timme på dagen...men ibland känns det omöjligt!
så här såg "shemat" ut igår;
kl 06 vaknar helt..(legat och snuttat sen 3 tiden)
kl 7 amma
kl 8.30 amma (kör storebror till dagis och behövde amma"upp" honom..)
kl 9 somnar- vaknar 9.30
kl 9.50 smakis gröt och amma
kl 10.40 somnar-vaknar 11.40
kl 11.45 amma
kl 13.25 somnar- vaknar 14.10
kl 14.20 ammar
kl 16 somnar- vaknar16.40
kl 16.45 amma
kl 18.35 amma
kl 19.10 sova- natt..och sen uppvak med första målet flaska vid 22...
ja så såg det ut igår...känns lite jobbigt gentemot min 15 månaders...att alltid sitta och amma, allt kretsar kring William...jag vill vara med Neo också!