Somnar lätt men många uppvak - kura?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Christine 74

Somnar lätt men många uppvak - kura?

Inlägg av Christine 74 »

Hej!
Vi har lite trassel med nätterna och kikar in för ett råd eller två...:)

Vi har två goa småttingar som nu är 11 månader.
Dagsömnen fungerar bra och likaså inför natten så somnar de själva i sina sängar utan större problem.
Båda använder napp när de ska sova - vet att napp inte rekommenderas, men i dagsläget känner vi att fördelarna med napp överväger.

Sedan ett par månader tillbaka ligger de i skilda sovrum då framförallt storebror har flera ilskna uppvak om nätterna. De senaste nätterna gnäller han bara till och ställer sig upp i sängen och då har vi bara lagt honom ned och han somnar om utan problem. Andra nätter kan han vara argare och fortsätta skrikandet. Oftast har han nappen i munnen när han börjar gasta så det verkar inte vara problemet.
På kvällarna efter han lagt sig för natten har han också flera uppvak, de kan komma allt mellan 45 min - 2,5 h efter att han somnat och vara flera stycken.
Nattuppvaken är mellan 3-6 st.

Ska vi låta honom stå och skrika för att se om han löser det själv istället för att gå upp och lägga ned honom? Eller kan han kuras?

Skulle gärna ha dem i samma rum men "vågar" inte!

Vi är så trötta nu och är tacksamma för svar! Hans lillasyster sover bättre men inte helt bra heller.
Stolt mamma till storasyster född 2004 och lillebror och lillesyster född 2008
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Tror verkligen att kuren kan vara något för er! Jag skulle börja med storebror och sedan lillasyster. När båda sover gott skulle jag flytta ihop dem. Det finns så många härliga beskrivningar av hur syskon sover gott tillsammans. Jag längtar tills jag kan flytta ihop mina :heart: !

Vi finns här för dina frågor!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"