4;e natten.
-
lindamaria
4;e natten.
hej jag är ny på forumet och ganska dålig på inlägg etc men ialla fall..
jag har inlett kuren för 4 dagar sen,(för franka 8mån) de 2 första nätterna var hos mormor då vi bor lite trångt- bara ett sovrum med en stor pojke också( 6år).
Historiken har varit lite trasslig med nån sorts smygvariant med bortbuffning av ett nattmål i vår säng..inte att rekommendera men nu är jag alla fall super påläst och motiverad och konsekvent!
samtliga familjemedlemmar är temporärt utflyttade till vardagsrummet utom lill monstret som fått sovgemaket helt för sig själv..
natt 1 var jobbig !! mycket för mej som undrade om detta var rätt
men följande dag var lilltjejen gladare än vanligt och hade massor av energi så då blev natt 2 klart lättare om än mycket påminnande ramsande och en del tillrättaläggande..
men natt 3 igår gick först bra snabbt insomnande etc men sen vid hennes kritiska tid 1-2 då hon vanligtvis ätit ( igen) bröt helvetet lös-
ett gäng frågor och lite hysteri varav jag fick lov att tillrätta lägga och solfjädra ca 6 ggr och då är ju tanken att man inte alls ska behöva gå in?
men till saken hör att vi höjt upp sängen lite för högt visade det sig så jag var lite stressad över det, då hon precis börjat ställa sig upp..
inatt är nya borrhål på plats och sängen betydligt lägre så ingen unge kan trilla ur..
dessutom är ju hon tillbaks till the scene of crime så att säga.
nu till frågan:
hur lång tid kan det ta innan det sätter sig om man gjort nån halv mesyr tidigare tro..är lite orolig att mina halv buffanden ( fast jag har helt gått över till solfjädra lungn på 1min faktiskt) förstört våra chanser till lång tid framöver?
(dessutom har vi en idiotgranne som stört sig på barnskrik..vilket jag märker är en liten stressfaktor för mej ,men nu har jag flyttat barn sängen till andra sidan rummet så kanske hör han inte lika mycket då)
är lite trött då det är 4e dygnet utan så mycket sömn alls därav mitt flumm...vänligen linda
jag har inlett kuren för 4 dagar sen,(för franka 8mån) de 2 första nätterna var hos mormor då vi bor lite trångt- bara ett sovrum med en stor pojke också( 6år).
Historiken har varit lite trasslig med nån sorts smygvariant med bortbuffning av ett nattmål i vår säng..inte att rekommendera men nu är jag alla fall super påläst och motiverad och konsekvent!
samtliga familjemedlemmar är temporärt utflyttade till vardagsrummet utom lill monstret som fått sovgemaket helt för sig själv..
natt 1 var jobbig !! mycket för mej som undrade om detta var rätt
men följande dag var lilltjejen gladare än vanligt och hade massor av energi så då blev natt 2 klart lättare om än mycket påminnande ramsande och en del tillrättaläggande..
men natt 3 igår gick först bra snabbt insomnande etc men sen vid hennes kritiska tid 1-2 då hon vanligtvis ätit ( igen) bröt helvetet lös-
ett gäng frågor och lite hysteri varav jag fick lov att tillrätta lägga och solfjädra ca 6 ggr och då är ju tanken att man inte alls ska behöva gå in?
men till saken hör att vi höjt upp sängen lite för högt visade det sig så jag var lite stressad över det, då hon precis börjat ställa sig upp..
inatt är nya borrhål på plats och sängen betydligt lägre så ingen unge kan trilla ur..
dessutom är ju hon tillbaks till the scene of crime så att säga.
nu till frågan:
hur lång tid kan det ta innan det sätter sig om man gjort nån halv mesyr tidigare tro..är lite orolig att mina halv buffanden ( fast jag har helt gått över till solfjädra lungn på 1min faktiskt) förstört våra chanser till lång tid framöver?
(dessutom har vi en idiotgranne som stört sig på barnskrik..vilket jag märker är en liten stressfaktor för mej ,men nu har jag flyttat barn sängen till andra sidan rummet så kanske hör han inte lika mycket då)
är lite trött då det är 4e dygnet utan så mycket sömn alls därav mitt flumm...vänligen linda
mamma till 2 underbara livsförändrare..
Hej och Välkommen hit!
Det är lite sent så jag svarar bara kort på dina frågor, återkommer gärna med längre svar imån om det behövs!
Ang idiotgrannen. Kanske kan du gå över och prata med honom/henne, och förklara att det kanske blir lite mer skrik just nu? Just för att lugna dig själv.
Tanken är att man inte ska gå in. Men vid absolut kris och hysteri så måste du ju gå om inget annat hjälper. Hysteri gör ju ingen människa glad.
Lycka till inatt och du gör ett jättebra jobb!
Det är lite sent så jag svarar bara kort på dina frågor, återkommer gärna med längre svar imån om det behövs!
Jag tror inte att det behöver påverka så mycket. Det handlar ju om att ge rätt svar på barnets frågor. Och det finns nog otaliga varianter på hur saker och ting har gått till innan kuren.hur lång tid kan det ta innan det sätter sig om man gjort nån halv mesyr tidigare tro..är lite orolig att mina halv buffanden ( fast jag har helt gått över till solfjädra lungn på 1min faktiskt) förstört våra chanser till lång tid framöver?
Ang idiotgrannen. Kanske kan du gå över och prata med honom/henne, och förklara att det kanske blir lite mer skrik just nu? Just för att lugna dig själv.
Tanken är att man inte ska gå in. Men vid absolut kris och hysteri så måste du ju gå om inget annat hjälper. Hysteri gör ju ingen människa glad.
Lycka till inatt och du gör ett jättebra jobb!
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
lindamaria skrev:vi är inne på 6e natten nu och det har gått sakteligen framåt -igår var bästa natten med" bara"ca 8 uppvak (många på bara 1 minut ) och 2 solfjädrar men nu inatt började allt toppen -4 minuters läggning men sen..1 timme senare 20 minuters hysteri
är min mans andra natt och jag börjar vackla.. är det vanligt att det drar ut på tiden eller är det vi som gör fel??
känns inte kul- trodde kanske att ikväll var natten det vände..
vore grymt med svar snart.
mvh linda
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
Hej lindamaria
Du ser att jag flyttat din fråga hit till din tråd, vi håller oss i samma tråd ang samma barn så får vi helheten. Har du en ny fråga så ställer du den här så blir tråden uppflyttad så att man ser att du vill ha svar.
Inte vackla nu, målet för ögonen, det tar tid med små barn, och ju längre tid saker få ta, ju fortare går det
Jag förstår att ni blir stressade av grannen när hon skriker men ni behöver backa och ge henne förtroendet att somna om själv. Det kan ta tid, jag vet men poletten måste trilla ner hos henne och det kan ni inte påskynda.
Kram Kristina
Du ser att jag flyttat din fråga hit till din tråd, vi håller oss i samma tråd ang samma barn så får vi helheten. Har du en ny fråga så ställer du den här så blir tråden uppflyttad så att man ser att du vill ha svar.
Inte vackla nu, målet för ögonen, det tar tid med små barn, och ju längre tid saker få ta, ju fortare går det
Jag förstår att ni blir stressade av grannen när hon skriker men ni behöver backa och ge henne förtroendet att somna om själv. Det kan ta tid, jag vet men poletten måste trilla ner hos henne och det kan ni inte påskynda.
Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
Social delaktighet
-
lindamaria
okej jag ska försöka hålla ut och se målet..
hon sov ett längre pass än vanligt men var väldigt arg vid 4 rycket..
sen somna hon om och vaknade precis innan jag skulle väcka henne men hon fick skrika lite och sen när hon tystnade gick jag in och gjorde morgon.
är det rätt?
mvh linda
hon sov ett längre pass än vanligt men var väldigt arg vid 4 rycket..
sen somna hon om och vaknade precis innan jag skulle väcka henne men hon fick skrika lite och sen när hon tystnade gick jag in och gjorde morgon.
är det rätt?
mvh linda
-
lindamaria
-
TorpSara
-
lindamaria
hej igen ikväll skulle jag lägga men protesterna blev högljudda så gabriel tog över .. det tog 35 minuter!
åh jag tycker det är så jobbigt nu! hade så mycket tro i början och nu finns det så lite kvar av den.
trodde nog att det skulle vara som i boken lite enstaka uppvak efter 3 nätter..
inte samma sorts protester!
åh jag tycker det är så jobbigt nu! hade så mycket tro i början och nu finns det så lite kvar av den.
trodde nog att det skulle vara som i boken lite enstaka uppvak efter 3 nätter..
inte samma sorts protester!
-
Nancy
Re: 4;e natten.
Hej lindamaria och välkommen till forumetlindamaria skrev:dessutom är ju hon tillbaks till the scene of crime så att säga.
Tycker du skall släppa all oro för att tösen er skall ha negativa känslor inför sin säng. Ens säng är nåt fint och bra och om ni föräldrar förmedlar det i ord och handling kommer hon att tycka detsamma.
Jämför inte tid för insomning och/eller antal nattuppvak med det som står i boken för AW beskriver ju olika exempel och sen varierar det såklart.
En tråd om förhållningssättet:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
Inspiration till att fortsätta ha målet för ögonen:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010
Annas krönika "Säkerhet är trygghet":
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
Hälsningar från Nancy
-
lindamaria
(jag menade hemma ..inte sängen)
och vinden har vänt!! efter kvällsprotesten kom det ett blöjbyte så hon hade haft en magknips attack sen somna hon om 20. 19och sov non stop!!till 05 .14 rekord!! sen två korta 5 minuters uppvak innan morgon 06.30
tack alla ni som hjälpt mej att hålla ut!
och vinden har vänt!! efter kvällsprotesten kom det ett blöjbyte så hon hade haft en magknips attack sen somna hon om 20. 19och sov non stop!!till 05 .14 rekord!! sen två korta 5 minuters uppvak innan morgon 06.30
tack alla ni som hjälpt mej att hålla ut!
-
Nancy
-
lindamaria
-
ilindstrom