Trött på trång cityvagn, vill byta - tips?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Lou

Trött på trång cityvagn, vill byta - tips?

Inlägg av Lou »

Hej!

Jag fick köpa min chefs gamla vagn billigt... en Bugaboo... Visst är den smidig och visst går den in i hissar osv, men jag tycker att min 10-månaders dotter verkar ha det TRÅNGT! Dessutom måste jag bylta på henne så mycket kläder för det är svårt att bädda och svepa in med filtar i sittdelen.

Så här är läget - på nätterna lägger jag henne på rygg, men hon brukar vända sig på sidan, på mage och tillbaka till rygg lite som hon vill. I vagnen kan hon knappt röra sig. Hon sover visserligen ändå helt ok.

Nu undrar jag alltså - vad har ni för tips på vagnar för barn i den åldern? Som hon kan sova gott i hela 1,5h-luren och som är lätt att bädda i. Och som inte är alltför otymplig, eftersom vi bor i stan.

Har någon en riktigt bra vagn att rekommendera?

:heart: /
lou
Lou, en dotter född 080224 :heart:
( Kurad nov -08 )
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

När vår förstfödde var kring ett år införde vi luren inne.

Det är svårt att bo inne i stan med små hissar. Inga barnvagnsrum.

Vi har haft alla möjliga märken på vagnar, Bugaboon var inte helt lyckad :roll: .

Vid nödvändigt: Går det kanske att sova så länge det går (20 min? 45 min?), på rygg, i Bugaboon? Lägg sedan tidigare på kvällen. Eller en liten 5/20-minutare på em?

Danska vagnar är större. Sök här på forumet om De danska vagnarna.

:D
miniz

Inlägg av miniz »

Hej :D

Jag är sa nöjd med min philandteds!!!

http://philandteds.com/classic_index.htm

Var precis inne pa hemsidan och kollade, de har utvecklat sitt system (och sin hemsida... hittade nästan inte fram) sedan vi köpte i 2005. Men jag är som sagt super nöjd med var classic, som den heter nu för tiden. Den är tung och bada kan inte sova liggande samtidigt, det är det negativa, annars är den toppenbra. Smidig, liten, lätt att manövrera när man vant sig till ett hjul framme. Om man vil ha bakatvänd sits sa funkar inte denna. Men jag :heart: den!

Lycka till i jakten!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"