Jag startar en ny tråd idag eftersom min förra (Nattslurken) blivit sååå lååång...
Jag började kura min Hanna den 28 november och det har verkligen gått upp och ner.
Hanna är nu drygt 7 månader och vårt schema ser ut så här:
07:00 God morgon, glatt uppvaknande med skoj och stim!
07:30 Frukost
08:30-09:15 Sova, 45 minuter
11:00 Lunch1
1:45-13:15 Sova, 1½ timme
14:30 Mellanmål
15:30-16:15 Sova, 45 minuter
17:30 Middag
18:30 Kvällsrutin, bad, mys och bus
18:45 Nattslurk och bus
19:00 Nattning, Sova för natten 12 timmar
Att följa schemat fungerar jättebra men vissa "problem" kvarstår och nu behöver jag lite hjälp med att komma ända in i mål.
Läggningarna går ibland strålande
Hittills har Hanna bara haft en enda 12 timmars natt.
Hon vänder sig relativt ofta till rygg (trots att det är uppbullat med handdukar i sängen... :-s ) och då går jag in och lägger tillrätta. Ibland under tystnad, ibland ramsar jag ut.
På dagarna sover hon både i vagn ute och i sin säng inne. Oftast tar det runt 10-15 minuter och ca. 2 ramsor plus MASSOR av sk. husljud för att få henne att somna. När hon väl somnat sover hon den tid som hon ska
Nu undrar jag hur jag skall gå vidare för att få henne att sova hela natten utan uppvak. Är det något jag skall ändra på i mitt agerande eller kanske i schemat?
Tar tacksamt emot alla tips och råd beträffande scheman, nattliga vändningar och dagslurar
Om någon har lite bra tips och råd ang. vad social delaktighet kan innebära för en 7 månaders knodd vore jag oxå tacksam :-k
Kram så länge.
//Cilla