[color=red]BEHÖVER HJÄLP![/color]

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
stewart

[color=red]BEHÖVER HJÄLP![/color]

Inlägg av stewart »

Hej jag behöver hjälp nu inför nästa lur om någon hinner svara och speciellt inför ikväll natt 4. Igår vart jag lugn och säker men ramsan tycks ej ta utan mer uppröra Erik. Han är precis 4 månaders fyllda. Kan det vara så att han ej kan ta till sig den utan söker rösten till ansiktet? Han tar emot de fysiska verktygen och slappnar med en gång men så fort jag kör ramsa trappas det upp omdelbart och blir snabbt ledsen.

Snälla hjälp hur gör man tex ifall man inför standarmodellen innan fyra månadersålder då de ej kan ta ramsan använder sig bara av de fysiska verktygen och minskar dem successivt?

Tack snälla för hjälp

Kram Maria
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Nu hann jag nog inte före luren, men väl före natten?! :D

Angående ramsan och SM så gör vi alla lite olika, somliga smyger in ramsan bakvägen redan från mycket späd ålder och andra sätter den ordentligt i och med att sista nattmålet försvinner (dvs för det mesta runt 4 månader).
Jag har börjat vänja mina med ramsan runt 3-4 månader.
Tidigare har det inte gått. Då har det funkat bättre utan något verktyg alls. Men så är dom inte heller kurade utan vana från början med att somna i egen säng (vagn) och med schema osv.

När jag har tagit bort sista nattmålet (runt 4 månader) så har vagnandet varit mitt främsta verktyg.
Men du har ju kurat. Hur har det gått att jobba in ramsan? Inte alls?
Har ni vågat lita på den som ett verktyg??
Lua

Inlägg av Lua »

Hej!

Det är väldans vanligt att barnen reagerar på ramsan. Det är ju faktiskt det som är meningen: att kommunikation ska uppstå er emellan. Och om han inte svarar så uppstår inget samtal - eller hur? Så var inte rädd för hans reaktioner utan avvakta, lyssna och besvara dem sedan med dina ramsor, betryggande, glada, hurtiga, bestämda, allt efter hur frågorna låter. Vid KRIS har du buff och solfjäder att ta till.

Hotta upp attityden av självklarhet och besvara lillemans frågor. Pepp, pepp, pepp!!
Snälla hjälp hur gör man tex ifall man inför standarmodellen innan fyra månadersålder då de ej kan ta ramsan använder sig bara av de fysiska verktygen och minskar dem successivt?
Mina barn är standardmodellade och vi har "satt" ramsan vid 4 månader i och med att vi vagnade bort sista nattmålet. De ställde också frågor och gick igång på ramsan inledningsvis, innan de förstått innebörden. Och du! Fega inte med bekräftelsen om han varit ledsen. En mjuk och bekräftande ramsa är det som ska följa honom in i sömnen.

Kommentarer på det?

Kram Lua. :heart:
stewart

tack snälla båda för hjälp :)

Inlägg av stewart »

Tack Tack kloka ord :)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Och du har kontinuerliga svar från mig också på mailen... :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022