Hon vaknar förtidigt kl 05:00 och jag ramsar då jag tycker hon börjar låta ledsen men ingen effekt . Hon börjar hosa, låstas/eller pga av att hon skrikit, och sedan hör jag att hon dunsar mot spjälerna med huvudet. Då går jag fram och lägger henne ned och hon klamrar sig fast med all kraft hon har vid min arm. Jag låter henne hålla min hand ett tag och hon lugnar sig direkt, men så klart när jag vill ha handen tillbaka kommer gråten igen. Nu gjorde jag så att jag ramsade mig ut fast hon skrek men efter ca 10 min dunsar det till igen och då går jag fram och lägger henne ned igen. Denna gången får hon hålla min hand tills hon sommnar då det andra kändes som 5mm. Att gå ut och in men ej stanna sålänge som hon behövde. Vet att man ska akta sig för E6 trafik men vi har bara haft ett rum (37m2) så det har ej gått att lämna rummet om vi ej gömmt oss på toan
Hur skulle ni gjort nu när vi sover i samma rum i ytterligare ca 3 veckor?
Iframtiden när hon snart får eget rum ska vi ej gå in överhuvudtaget vid kl 5? och om hon vaknar men ej sommnar själv vid 1 som sker ibland, hur agera då? Hitils har vi aldrig tagit upp henne ur sängen men både buffat eller klappat på kinden/hållit handen beroende vad som funkade. Jag kommer dock alltid att gå in om jag tror hon är påväg att skada sig eller skriker så det låter som hon kämpar för sitt liv, funkar det att köra klassiska metoden då? (hitils har vi kört vår egen variant av SM)
Igentiligen har jag nog svaret: Backa backa backa