Hej,ny på listan

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sara

Hej,ny på listan

Inlägg av Sara »

är jag och heter Sara och bor norr om Stockholm med min man, av olika skäl som jag inte riktigt kan gå in på väljer jag att vara lite halvanomnym här om ni undrar varför min dotter kallas M och min man T :wink:

M är född den sista maj och sov från det hon var 5 veckor jättebra i egen säng hela natten, detta trevliga tillstånd tog dock slut för ett par månader sedan och nu är det så illa att jag inser att något måste göras och jag har fått tips om den här sidan.

Så här ligger det till hos oss just nu :arrow: M somnar oroligt vid bröstet och vaknar sedan i bästa :!: fall med ca 3 timmar mellanrum och i värsta fall flera gånger i timmen hela natten och går upp vid 8 på morgonen, sedan är hela dagne en kamp för att få henne att sova och om jag som idag inte orkar gå ut med henne sover hon bara korta ( 15-25) minuters pass på dagen = övertrött ,gnällig bebis och zombieföräldrar!
Jag är så trött att jag inte har en aning om hur jag ska orka göra något åt det om ni förstår vad jag menar.
Har inte hunnit läsa så mycket här, men ska göra det så fort jag hinner, sedan kör vi :!: :!: :!:

Det var jag det :!:
Ny mamma med en liten dotter 040531 :)
br

vi med

Inlägg av br »

Hej
vi hade det också jobbigt med "hundratusen" uppvaknanden varje natt. Vi samlade oss ganska länge innan vi genomförde kuran och det enda vi ångarar var att vi inte gjorde det tidigare. Men det är viktigt att läsa på och att vara säker p åatt detta är det som ska göras för det kan bli en del gnäll och skrik som måste hanteras.

Detta forum har varit/är ett bra stöd för många som genomfört/genomför kuren

Lycka till
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
vanilja

Inlägg av vanilja »

hej hej
Det du beskriver kunde nästan vara vi för ett tag sen. Ångrar också att vi inte tog tag i kuren tidigare för resultatet är fantastiskt. Trodde aldrig jag skulle få sova och känna mig utsövd. Nu orkar jag med dagarna och Noah sover nöjt på nätterna. Han har blivit mycket gladare bebis dessutom som ler och skrattar mer än vad han gjorde tidigare.

Lycka till!!

/vanilja & Noah
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"