Nattslurken?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lou

Inlägg av Lou »

Jag tänker att det är viktigt att man känner att det är man själv som har kontrollen. Efter den där hemska kvällen när min dotter skrek och var förtvivlad i över en timme, så bestämde jag mig för att verktyga mer nästa kväll. Liksom en snabb tillbakagång till första natten och sedan snabbt backa. Det fungerade bra. Kvällen efter gick jag in en gång, kvällen efter det inte en enda. Jag kände att jag återtog kontrollen och inte bara förtvivlat försökte verktyga i kris. Så om du inte klarar av att backa med en gång skulle jag föreslå att du först bestämmer dig för att verktyga mycket, som natt 1, och sedan fort som tusan backa natten efter det. Då har man någon sorts plan igen. Men klarar du av det är det säkert bäst att backa direkt. :wink:

Hoppas kvällen och natten går bra, eller, de kommer att gå bra!!!!

Kram/lou
Lou, en dotter född 080224 :heart:
( Kurad nov -08 )
Lou

Inlägg av Lou »

Jag tänker att det är viktigt att man känner att det är man själv som har kontrollen. Efter den där hemska kvällen när min dotter skrek och var förtvivlad i över en timme, så bestämde jag mig för att verktyga mer nästa kväll. Liksom en snabb tillbakagång till första natten och sedan snabbt backa. Det fungerade bra. Kvällen efter gick jag in en gång, kvällen efter det inte en enda. Jag kände att jag återtog kontrollen och inte bara förtvivlat försökte verktyga i kris. Så om du inte klarar av att backa med en gång skulle jag föreslå att du först bestämmer dig för att verktyga mycket, som natt 1, och sedan fort som tusan backa natten efter det. Då har man någon sorts plan igen. Men klarar du av det är det säkert bäst att backa direkt. :wink:

Hoppas kvällen och natten går bra, eller, de kommer att gå bra!!!!

Kram/lou
( Kurad nov -08 )
cissii

Inlägg av cissii »

Du har PM. :D
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
cecgus

Inlägg av cecgus »

Kvällens läggning gick så här:
Pappa och jag lekte och busade med Hanna och sedan vinkade pappa hej då överdrivet glatt. Hanna och jag sade god natt till kramdjuren och sedan "flög" hon ner i sängen. (Sängen har jag bullat upp med handukar så att hon omöjligt kan vända sig till rygg... :twisted: ). Jag gav besked och ramsade ut x 4 inkl. bekräftelse. Utanför satte pappa och jag igång med att hänga tvätt och städa bedrummet. Hanna ställde lite frågor och efter ca. 3 minuter ramsade jag igen, glatt och hurtigt x 3 och en bekräftelse. Sedan fortsatte jag och pappa med att borsta tänder med eltandborste, vek lite mer tvätt, gjorde rent badkaret osv.
Hanna sov efter 10 minuter. :D :heart: :sleep:

Ååh vad skönt det kändes. Detta behövde jag såååå väl. [-o< Jag kommer inte att låte pappa ta någon läggning än på ett par dagar ( tjejfesten får vara :cry: ) men efter helgen när vi förhoppningsvis haft ett par sådana här kvällar till då får han ta över igen. Jag hoppas verkligen att han är mer taggad då och inte håller på och fjantar sig som i förrgår. :x Om inte kommer han att gå till högstbjudande under mellandagsrean...

Tack alla för ert stöd, det behövde jag så väl. Nu tar jag nya tag, fylld av attityd och självförtroende. [-(
Cilla, mamma till Hanna född 080522
Lou

Inlägg av Lou »

Hurra hurra! Vad bra jobbat! Stor kram och god natt :heart:
( Kurad nov -08 )
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

\:D/ :heart: :sleep: :thumbsup:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
cecgus

Inlägg av cecgus »

:D Tänkte bara ge er lite trevlig morgonläsning :D

:heart: :sleep: Natten under dygn 20 i kuren hände det :!: Hanna sov sin första 12 timmars natt. :sleep: :heart:

Tillsammans med den härliga läggningen igår kväll och en säng som var uppbullad med handdukar fanns tydligen rätt förutsättningar. :roll:
Hanna sov tillsammans med sin älskade kanin hela natten :sleep: (Jag har i alla fall inte hört ett endaste litet pip förren 06:48 i morse). Såååå glad :!: :lol: :thumbsup:

Idag skall vi åka till mitt jobb på jullunch. Det skall bli spännande och se om hon somnar i vagnen inne på kontoret. :wink:
duggan

Inlägg av duggan »

ÅÅÅÅÅH vad härligt, gratulerar, hipp hipp Hurra!! :lol:

Bra jobbat! :D
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Lou

Inlägg av Lou »

Instämmer i hurraropen!!! Underbart! Pukor och trumpeter!

(Och så vill jag få sagt att jag själv är oerhört glad över ostörda tolvtimmarsnätter! Trots mitt gnäll angående läggningarna.)
( Kurad nov -08 )
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

=D> =D> =D> \:D/ \:D/ \:D/
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Vilken härlig läsning, jag ryser! Bra jobbat!
Hälsningar Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
cecgus

Inlägg av cecgus »

:D Här kommer en lite hälsning som förhoppningsvis kan inspirera och peppa tvivlande, trötta mammor och pappor. Men framförallt vara ett stöd för de föräldrar som kurar utan stöd från en partner :wink:

Efter att ha haft en lååång diskussion med Hannas pappa i fredags ang. hans engagemang i SHN-kuren bestämde vi tillslut att jag i alla fall skulle åka iväg på tjejfesten. Sagt och gjort packade jag min lilla väska med div. nödvändigheter för en natt på bortaplan. :D Vi kom överens om att inte höras av förrän Hanna sov. :-#

När kl. var 19:25 kom ett sms där pappa talade om att Hanna skrikit oavbrutet i 25 minuter och att varken ramsa eller solfjäder fungerarde. Jag var cool 8) och svarade honom att fortsätta och vara konsekvent och fortsätta ramsa. - Hanna bara testar dig för att se om du menar allvar. Efter 10 minuter kom nästa sms. Han hade lyft upp henne :!: #-o Jag svarade att Hanna mår bäst av att få sova i sin säng och hon är förmodligen jättetrött nu och undrar varför i hela fridens namn hon inte får ligga i sin säng :!: :?:
19:55 kom nästa sms: Hanna hade somnat 19:51 efter ett tydligt besked och ramsa x 4 inkl. bekräftelse. \:D/ :sleep: Efter dygn 21 gjorde således pappa sin första läggning! =D>

Hon sov HELA natten och väckte pappa, som glömt ställa klockan :-s , prick 07:00. Idag har endast lunchluren strulat vilket resulterade i att hon endast sov 45 minuter. :(

Vi bestämde att pappa även skulle ta kvällens läggningen för att visa Hanna att det inte bara var en tillfällighet igår. Vi lekte och busade tillsammans och sedan vinkade jag hej då och gick upp. Pappa la tillrätta och ramsade ut. Pappa satte igång dammsugaren, jag plockade ur diskmaskinen och Hanna sa inte ett pip. Hon somnade direkt! :sleep: :thumbsup: \:D/

Jag fick nästan känslan av att hon äntligen fått svar på sin sista fråga. - Aha, BÅDE pappa och mamma vaktar, nu kan jag vara riktigt trygg. :wink: :roll: :heart:

Nu känns det bra även för pappa. Han sa själv att det kändes bättre när jag inte var hemma och vakade över honom, utan när han fick lägga på sitt sätt. :-s :wink: :oops:
Lou

Inlägg av Lou »

Hallå! Vad härligt att höra!

Jag sitter här i köket näst intill min dotters rum och hon är fortfarande vaken :? . Men hon skriker inte :o :lol: . Kanske sätter hon igång igen. Men när jag lagt henne skrek hon bara i tio minuter, sedan började hon prata med sig själv och göra ljud. Det har hon gjort nu i snart trekvart... Jag tänker ändå att det är ett gott tecken, att hon ligger vaken och trygg i sin säng. Däremot vore det ju bra om hon somnade snart :wink:

Kram och jag är sååå glad att höra att det ordnat sig hos er!!!!

/lou
( Kurad nov -08 )
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Så trevlig läsning! :D Ibland får man lära sig att lämna över till den andra också :oops:, vad skönt att du var cool! 8) Skönt att Hanna har kommit till njutningen, det är skönt att sova! :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"