Hur vagna och ramsa till dagslurarna?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
moa79

Inlägg av moa79 »

Vad gör man med små barn som gör illa sig när de blir arga? I går kväll lyckades G. bita sig på insidan av kinderna! Han kunde inte komma till ro, och plötsligt hörde vi att han var jätteledsen. Vi hade hög musik på, och han brukar ju klara det här själv numera. Så vi var inte där och ramsade. Sen gick vi in och buffade, hur dum får man vara. Varför ramsade vi inte bara? Litar vi inte på ramsan? Blod och tårar på lakanet, jag tog upp och undersökte, för jag trodde att han hade hostat blod! Det blev en lång och svår kväll och jag fick till sista tvinga isäng G. på helt fel tid. Usch vad det här känns dåligt. Men vad är alternativet? :(

Nu har G. börjat ta flaskan i alla fall, så nu funkar nattningsrutinen bättre igen. Han blir väldigt arg när vi lägger honom, men har 2 kvällar lugnat sig och somnat efter lite smågnäll. Det verkar som han inte är lika trött längre, för han kan ligga vaken och snacka ganska länge. Gillar inte att bli lagd på mage på dagen heller, när han ska leka. Vill inte sitta eller ligga, bara gå när man håller i hans händer. Gör inga försök att krypa eller dra sig upp.
Tilda - 051201
Gustav - 080223
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Här finna lite info om hur viktigt det är med ålning/krypning:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14486

Hur ser schemat ut?

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
moa79

Inlägg av moa79 »

Vi avbryter kuren nu. Förodligen var det här bara en tillfällig svacka, men det är ändå något i budskapet som inte når fram till Gustav. Han är inte trygg i sin säng. Jag mår inte bra och min attityd är inte bra. Jag kör med dubbla budskap och det funkar ju inte.

Men jag vill tacka alla här på forumet som så tålmodigt hjälpt oss. Vi har lärt oss jättemycket om mat och sömn och kommer att fortsätta med allt som fortfarande fungerar.

Kram Moa :)
Tilda - 051201
Gustav - 080223
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan.

Självklart så respekterar vi ditt beslut, allt ska kännas på bästa sätt för er och om ni kommer in i en stabil fas och ni känner attityden så vet ni ju vart vi finns. Vi ställer så gärna upp.

Jag hoppas ni hittar eran väg till härlig sömn och jag önskar er all lycka.

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"