Hej!
Jag har precis beställt boken och ska läsa på om SHN. Det jag funderar på däremot är om ni tycker att det här är något som är värt att testa för oss. Vår lilla tjej somnar alltid rätt snabbt (mellan 19.30-20), hon får välling i sängen, släpper flaskan när hon är mätt, lägger sig på sidan eller på mage och somnar. Oftast sover hon tills det är morgon, utan att man behöver gå in. Hon har ingen napp eller dylikt.
Problemet uppstår på morgonen. Hon kan vakna redan kl. 05, och vägrar somna om fast hon är jättetrött. Passar SHN oss i det här fallet? Kan man köra det bara på morgonen, eller måste man ändra på kvällrutinen också? Den funkar ju som sagt fint.
Tacksam för svar.
Mvh
Timea
11 månaders, somnar fint, har problem på morgonen. SHN ev?
Hej!
Alla delarna i SHN bildar tillsammans en helhet. Därför tror jag inte det är att rekomendera att bara köra kuren på morgonen. Ett barn som kuras och vaknar på morgonkvisten (för tidigt) ska påminnas (med ramsan) om att samma förutsättningar gäller som när hon/han somnade. Det kan du ju inte göra om förutsättningarna inte är detsamma (dvs om hon t ex inte får välling för att somna).
Jag skulle tro (jag är inte diplomerad så du kanske vill ha någon annans åsikt också) att du med fördel kan köra kuren på din dotter. Eftersom hon redan sover såpass bra borde du (?) få en lättare kur, men som sagt ska du köra tycker jag du ska köra hela kitet så att säga
Lycka till!
Alla delarna i SHN bildar tillsammans en helhet. Därför tror jag inte det är att rekomendera att bara köra kuren på morgonen. Ett barn som kuras och vaknar på morgonkvisten (för tidigt) ska påminnas (med ramsan) om att samma förutsättningar gäller som när hon/han somnade. Det kan du ju inte göra om förutsättningarna inte är detsamma (dvs om hon t ex inte får välling för att somna).
Jag skulle tro (jag är inte diplomerad så du kanske vill ha någon annans åsikt också) att du med fördel kan köra kuren på din dotter. Eftersom hon redan sover såpass bra borde du (?) få en lättare kur, men som sagt ska du köra tycker jag du ska köra hela kitet så att säga