Vänder sig från mage till rygg och blir ledsen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Stockholmmamma

Vänder sig från mage till rygg och blir ledsen

Inlägg av Stockholmmamma »

Vi har kurat vår son Hugo när han var 4 månader (är nu snart fem) och det gick kanonbra med bara mindre bakslag. Till saken hör att han inte är speciellt förtjust i att ligga på rygg förutom i vagnen, och han har bara vänt sig från rygg till mage ett fåtal gånger.

Sedan han började sova på mage vid 2 1/2 månaders ålder har han sovit OK fram till 2-3 på natten och därefter börjat stöka - som sagt, han älskar magsovandet och även att ligga på mage på filt. Dock så har jag, hans mamma, varit väldigt trött sedan förlossningen så för mig var ostörd sömn från midnatt till sju heaven - jag är kvällspigg och somnar sällan före midnatt (jag skulle kanske behöva kuras själv :D ). En orsak till kurandet av Hugo var att vi ville ha stopp på hans nattätande och få upp aptiten på dagen! Detta har vi lyckats med.

Men, nu sedan en och en halv vecka tillbaka, kom bakslaget. Han vänder sig från mage till rygg när han vaknar till - tidigare kunde han lätt somna in själv som sagt - men nu blir han JÄTTELEDSEN och kan absolut inte sova. Vänder vi honom till mage när han börjar låta så somnar han om på en gång. Vissa nätter sker detta hela natten från midnatt (typ var 45:e minut) medan vissa nätter är det bara 3 gånger - oftast någonstans däremellan. Vad ska vi göra? Han har alltid varit en liten solstråle, också innan kuren, men nu är han supergnällig på eftermiddagarna (övertrött, givetvis). Vi har fasta rutiner som funkar bra även om middagsluren krånglar ibland... Men då är det inga problem att vända honom, då är ju jag vaken. Tusen tack för tips för jag är SÅÅÅ trött!
Netta

Inlägg av Netta »

Vi har samma problem. Vi har begränsat utrymmet i sängen så han ligger mer trångt. Det fungerar för oss.

Vi har lagt en såndär lång kudde i hans säng så den blev smalare.
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
Stockholmmamma

Tack för svaret...

...men det har vi också testat. Han lyckas vända sig ändå!
Stockholmmamma

Men tack för tipset ändå!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej!

Små vändare vet vi allt om, höll jag på att säga :lol: Tror du får de svar du behöver här:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#97055

Hör av dig annars!

Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Stockholmmamma

Tack!

Stort tack, vi kommer nog testa alternativ 2 (och kombinera med ytterligare uppbullning...)

kram
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"