Sedan han började sova på mage vid 2 1/2 månaders ålder har han sovit OK fram till 2-3 på natten och därefter börjat stöka - som sagt, han älskar magsovandet och även att ligga på mage på filt. Dock så har jag, hans mamma, varit väldigt trött sedan förlossningen så för mig var ostörd sömn från midnatt till sju heaven - jag är kvällspigg och somnar sällan före midnatt (jag skulle kanske behöva kuras själv
Men, nu sedan en och en halv vecka tillbaka, kom bakslaget. Han vänder sig från mage till rygg när han vaknar till - tidigare kunde han lätt somna in själv som sagt - men nu blir han JÄTTELEDSEN och kan absolut inte sova. Vänder vi honom till mage när han börjar låta så somnar han om på en gång. Vissa nätter sker detta hela natten från midnatt (typ var 45:e minut) medan vissa nätter är det bara 3 gånger - oftast någonstans däremellan. Vad ska vi göra? Han har alltid varit en liten solstråle, också innan kuren, men nu är han supergnällig på eftermiddagarna (övertrött, givetvis). Vi har fasta rutiner som funkar bra även om middagsluren krånglar ibland... Men då är det inga problem att vända honom, då är ju jag vaken. Tusen tack för tips för jag är SÅÅÅ trött!