Hjälp att komma igång.
Jo, det känns jätte bra, håll tummarna för i natt...
Jag vagnade Måns för första gången i dag på ikea, gick jätte bra, vet inte om jag gjorde rätt, han somnade dock. Jag sa ramsan, la honom på mage i vagnen , gjorde en solfjäder och sen sånna där hårda ryck jag läst om tills han inte bökade och sen som vanlig. Han fick plats bra utan kläder, blir trängre med overall....
Trevlig kväll...
Tina
Jag vagnade Måns för första gången i dag på ikea, gick jätte bra, vet inte om jag gjorde rätt, han somnade dock. Jag sa ramsan, la honom på mage i vagnen , gjorde en solfjäder och sen sånna där hårda ryck jag läst om tills han inte bökade och sen som vanlig. Han fick plats bra utan kläder, blir trängre med overall....
Trevlig kväll...
Tina
Mamma till tre härliga ungar.
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
har nu läst på lite mer om vagning och det handlar som jag ser det att somna stillastående som i sängen, hm, borde nog ha läst innan jag åkte till ikea, men jag hade nog inte hållt på så ändå på ikea. Hm, ska nog öva i morgon ute, vi ska till grönan på söndag....
En annan liten undring. Vi har babysense larmet och den gröna lampan blinkar, ska den göra det, irreterande, borde lysa i stället. Ena sladden åkte ut nu på kvällen då jag bökade i sängen och larmet gick, men inte 17 vaknade sonen...
Tina
En annan liten undring. Vi har babysense larmet och den gröna lampan blinkar, ska den göra det, irreterande, borde lysa i stället. Ena sladden åkte ut nu på kvällen då jag bökade i sängen och larmet gick, men inte 17 vaknade sonen...
Tina
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
-
ilindstrom
Jag brukar vagna mina barn till sömns om jag är tex. på IKEA. Det är man ju inte varje dag så det går under en gång ingen gång. Ivarjefall så har inte jag attityden att stå och ramsa mitt barn ute så bland folk. Däremot hemma somnar de alltid stillastående i vagnen. Så jag tycker du gjorde helt rätt på IKEA.
hälsningar
Ida
Visst är det härligt att de inte änns vaknar av larmet. Jag tror att det är ett blinkande sken för att man ska se att den registrerar rörelser. Själv brukar jag hänga för en filt så slipper man irritera sig.En annan liten undring. Vi har babysense larmet och den gröna lampan blinkar, ska den göra det, irreterande, borde lysa i stället. Ena sladden åkte ut nu på kvällen då jag bökade i sängen och larmet gick, men inte 17 vaknade sonen...
hälsningar
Ida
Vad skönt att höra och jag måste berätta om dagens bravader, vi kom aldrig i väg till gröna lund pga dåligt väder. Men vi var ute och handlade en sväng och stannade på mcdonalds för att äta. Det var hög tid för måns att sova så jag la honom i vagnen och gick undan en bit och skulle precis börja gunga vagnen då jag tänkte hm, den skulle ju stå still, jag säger ramsan vagnen still. Och ungen rör sig inte. Han vänder sig en gång och jag ramsar för säkerhetsskull. Inte ett ljud. Jag står still i 10 minuter sen går jag till de andra, lämnar Måns utanför fönstret där vi satt och han sov sina 45 minuter, är det inte häftigt.
Nu på kvällen så behövde jag inte ens påminna.
Men i natt var jag dock vaken i 2 timmar och försökte få han att somna om, han var trött, satt inte, stog inte utan bara låg och gnällde, skrek.... Jag buffade lite, nästan till han somnade ett par gånger, men han blev bara sur när jag gick. Men jag kämpade på och klockan 2 kunde jag sova. Ett par gnäll som han skötte själv och vaknade sen 7.24.
Flera steg framåt och nått bakåt. Men jag tycker det är häftigt, jag är säker på att det här kommer att sitta om ett par veckor....
Nu ska vi bara få storebror att somna själv, han har sovit hela natten sen han var 4 månader. Så det har inte gjort något att ligga hos honom till han somnar tills lillebror kom, känner att jag inte har tid längre....
Vet inte om nån här har erfarenhet här av det här, det är ju ett annat forum egentligen. Vi har tänkt prova att sitta brevid sängen och sen flytta sig längre och längre bort. Det är inte riktigt enligt modellen men han är så stor och det är värt ett försök tänkte vi.... vad tror ni.
Trevlig kväll
Tina
Nu på kvällen så behövde jag inte ens påminna.
Men i natt var jag dock vaken i 2 timmar och försökte få han att somna om, han var trött, satt inte, stog inte utan bara låg och gnällde, skrek.... Jag buffade lite, nästan till han somnade ett par gånger, men han blev bara sur när jag gick. Men jag kämpade på och klockan 2 kunde jag sova. Ett par gnäll som han skötte själv och vaknade sen 7.24.
Flera steg framåt och nått bakåt. Men jag tycker det är häftigt, jag är säker på att det här kommer att sitta om ett par veckor....
Nu ska vi bara få storebror att somna själv, han har sovit hela natten sen han var 4 månader. Så det har inte gjort något att ligga hos honom till han somnar tills lillebror kom, känner att jag inte har tid längre....
Vet inte om nån här har erfarenhet här av det här, det är ju ett annat forum egentligen. Vi har tänkt prova att sitta brevid sängen och sen flytta sig längre och längre bort. Det är inte riktigt enligt modellen men han är så stor och det är värt ett försök tänkte vi.... vad tror ni.
Trevlig kväll
Tina
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
-
ilindstrom
Hej!
Han sov 11.5 timme, 11.5 timme, helt otroligt..... Det tog en kvart ungefär att somna och han vaknade 7.15 och jag flög in och gjorde glad morgon, helt chockad.... Det fast han sov i klädkammaren i natt pga att storebror tränas att somna själv....
Jag är jätte glad. Vill berätta för hela världen.
Han sov 11.5 timme, 11.5 timme, helt otroligt..... Det tog en kvart ungefär att somna och han vaknade 7.15 och jag flög in och gjorde glad morgon, helt chockad.... Det fast han sov i klädkammaren i natt pga att storebror tränas att somna själv....
Jag är jätte glad. Vill berätta för hela världen.
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
-
ilindstrom
Nu har det gått ett tag och det har gått bra. Men de sista dagarna har han vaknat klockan 5 och vägrat somna om. I går somnade han 7 och vaknade 7.20. I dag tog jag upp honom vid sju och vi åt sen somnade han 7.30 och fick sova 45 minuter. Men jag antar att det kan vara lite jobbigt den här tiden, det är väl bara att kämpa på.... Är det nån som har något tips...
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Jag har lite andra funderingar också... tycker alla barn om mörker? Eller kan det vara så att dörren på glänt kan hjälpa vissa barn? Min son ligger i klädkammaren och det finns inga fönster, det är mörkt. Han var så svår att få att somna ja igentligen de sista dagarna och i kväll var han så snuvig. Ja la honom så som kuren skriver men inget hjälpte, då öppnade jag dörren och han somnade. Vaknade dock av täppt näsa. Ja la i en kudde och höjde sängen och hade fortfarande dörren öppen. Jag släckte överallt så det är inte ljust men inte heller bäckmörkt. Han har vaknat till en gång sen jag la honom halv åtta. Ramsade en gång utan att visa mig och han somnade om. Vad tror ni? Han ska inte sova där för alltid utan bara till storebror lär sig somna själv...
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Hej och god fortsättning.
Här har hänt en hel del sen sist. Jag behöver en hel del hjälp just nu. Ända sen vi började med kuren har lillen varit sjuk. Jag har klarat förkylningar, diare, kräkningar osv. Men när han blev förstoppad så brakade det. Han skrek hela tiden oavsätt om han låg i min famn eller i sängen. När vi fick rätsida på det så hade vi raserat en hel del. Jag valde att ta en vaken natt för att rätta till allt. Nu är det så att han lyssnar inte lika bra på ramsan och att han blir helt hysterisk när man lägger ner honom. Har provat att leka i sängen, även med storebror så att det inte ska bli bara sova. Han vaknar också klockan 5 inge kul, helt hysterisk, varken solfjäder eller buffning hjälper. I morse gav jag upp efter 45 minuter, har försökt i över 2 h andra nätter. Men min sambo tog lillen och gav honom mat han åt nästan två flaskor. Han har precis börjat äta igen efter sista kräksjukan, så han kanske är väldigt hungrig på morgonen. Men det är inte så kul.
Vårat schema ser ut:
7.30 glad morgon, välling 200ml
9.30 gröt, katrinplommon
10.30 sova 1.5 timme
12.15 (ca) lunch
14.00 mellis (ersättning 240ml)
15.00 sova 45 min
17.00 Middag
18.30 Välling 200ml och lek och stoj
19.30 sova
Allt går smidigt, dagarna funkar bra, förutom idag, han somnar på kvällen och sover till 4.30-05.
Så nu behöver jag hjälp.... Hur får jag honom att sova hela natten. Jag har försökt pangramsa, lägga till rätta, solfjäder, buff.. Han är bara hysterisk. Jag har honom i klädkammaren men skulle snart vilja flytta in honom till storebror. Menär rädd att han väcker honom... Eller kan det bli lättare hm...
Hjälp...
Det är skönt att ni finns här... Tack.
Här har hänt en hel del sen sist. Jag behöver en hel del hjälp just nu. Ända sen vi började med kuren har lillen varit sjuk. Jag har klarat förkylningar, diare, kräkningar osv. Men när han blev förstoppad så brakade det. Han skrek hela tiden oavsätt om han låg i min famn eller i sängen. När vi fick rätsida på det så hade vi raserat en hel del. Jag valde att ta en vaken natt för att rätta till allt. Nu är det så att han lyssnar inte lika bra på ramsan och att han blir helt hysterisk när man lägger ner honom. Har provat att leka i sängen, även med storebror så att det inte ska bli bara sova. Han vaknar också klockan 5 inge kul, helt hysterisk, varken solfjäder eller buffning hjälper. I morse gav jag upp efter 45 minuter, har försökt i över 2 h andra nätter. Men min sambo tog lillen och gav honom mat han åt nästan två flaskor. Han har precis börjat äta igen efter sista kräksjukan, så han kanske är väldigt hungrig på morgonen. Men det är inte så kul.
Vårat schema ser ut:
7.30 glad morgon, välling 200ml
9.30 gröt, katrinplommon
10.30 sova 1.5 timme
12.15 (ca) lunch
14.00 mellis (ersättning 240ml)
15.00 sova 45 min
17.00 Middag
18.30 Välling 200ml och lek och stoj
19.30 sova
Allt går smidigt, dagarna funkar bra, förutom idag, han somnar på kvällen och sover till 4.30-05.
Så nu behöver jag hjälp.... Hur får jag honom att sova hela natten. Jag har försökt pangramsa, lägga till rätta, solfjäder, buff.. Han är bara hysterisk. Jag har honom i klädkammaren men skulle snart vilja flytta in honom till storebror. Menär rädd att han väcker honom... Eller kan det bli lättare hm...
Hjälp...
Det är skönt att ni finns här... Tack.
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Hejsan
Här svansar det runt en hel skock med vargar, dom måste skjutas först.
Attityden måste odlas och säkerheten tryggas.
Läs tips:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
Och jag tror att det kan vara aktuellt och backa bandet och göra en lite minikur för att enkelt styra upp och "återinföra" hela verktygslådan, det gör du genom att starta kuren från natt 2
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... /lathunden
//Malin
Här svansar det runt en hel skock med vargar, dom måste skjutas först.
Attityden måste odlas och säkerheten tryggas.
Läs tips:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
Och jag tror att det kan vara aktuellt och backa bandet och göra en lite minikur för att enkelt styra upp och "återinföra" hela verktygslådan, det gör du genom att starta kuren från natt 2
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... /lathunden
//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Hej och tack för svar.
Jag gjorde en liten minikur med en vak natt. Han sover ända till 4.30 så jag skulle ju kunna gå upp vid 4 och vara någelunda pigg när jag ska bråka med varjarna. Han ställer ju sig upp hela tiden, jag har ju lagt till rätta hela tiden då han inte lägger sig ner själv utan blir hysterisk.
Jag ska läsa verktygen igen i kväll och köra hårt. Jag läste något om att man ska göra husljud om de inte somnar om är det så?
Bör jag vänta med att flytta in honom till brorsan?
Hälsningar tina
Jag gjorde en liten minikur med en vak natt. Han sover ända till 4.30 så jag skulle ju kunna gå upp vid 4 och vara någelunda pigg när jag ska bråka med varjarna. Han ställer ju sig upp hela tiden, jag har ju lagt till rätta hela tiden då han inte lägger sig ner själv utan blir hysterisk.
Jag ska läsa verktygen igen i kväll och köra hårt. Jag läste något om att man ska göra husljud om de inte somnar om är det så?
Bör jag vänta med att flytta in honom till brorsan?
Hälsningar tina
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Hejsan
Tycker DU att det är en bra ide att flytta in till brorsan? Det där är en sak som bara du kan avvgöra, det är dina vargar och din attityd det hänger på!
När han ställer sig upp så försök ramsa i första hand, vänta med att gå och lägga tillrätta tills han verkligen BER om hjälp. Här är det lätt att det bli underhållning av högsta rang, och det vill vi ju inte ha.
//Malin
Tycker DU att det är en bra ide att flytta in till brorsan? Det där är en sak som bara du kan avvgöra, det är dina vargar och din attityd det hänger på!
När han ställer sig upp så försök ramsa i första hand, vänta med att gå och lägga tillrätta tills han verkligen BER om hjälp. Här är det lätt att det bli underhållning av högsta rang, och det vill vi ju inte ha.
//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Godmorgon.
Igår valde jag att flytta in lillen i storebrors rum och flytta på storebror till vårt rum. Det har inte känts så bra att ha lillen i klädkammaren så nu när jag var taggad att få bort vargarna så kändes det bra. Blev dock en lång läggning, men det var väntat i ett nytt rum. Ramsade mest så det var okej.
Han har börjat äta som en häst igen. I går till middag så åt han en stor burk och vällingA på det 220ml. Så han skulle inte vara hungrig i vargtimmen.
Min natt blev denna.
Sonen somnade ca. 8.15
Vaknade till 22.30 ramsade
Vaknade 04.25 jag ramsade, avvaktade, la till rätta, solfjäder, ramsade ut. Tyst i ca 10 minuter, hann sätta på kaffe.
Vaknade 04.36 och sen var det igång igen som de senaste nätterna. Jag började buffa en del och ramsade.
Somnade 05.55 pust.
Vaknade 07.02 av syster och far. Ramsar och buffar,
07.19 i en ytterst kort tyst sekund mellan skrik gör jag godmorgon.
Nu kan det bara bli bättre. Han åt välling mellan 7.30-08.00 320 ml. Kl 9.30 en hel portion gröt.... Hungrig kille. Kanske en växt period.
Något tips vad jag ska tänka på i natt klockan halv fem? Han är fortfarande halvt hysterisk när jag vill att han ska somna om.
Hälsningar
Tina
Igår valde jag att flytta in lillen i storebrors rum och flytta på storebror till vårt rum. Det har inte känts så bra att ha lillen i klädkammaren så nu när jag var taggad att få bort vargarna så kändes det bra. Blev dock en lång läggning, men det var väntat i ett nytt rum. Ramsade mest så det var okej.
Han har börjat äta som en häst igen. I går till middag så åt han en stor burk och vällingA på det 220ml. Så han skulle inte vara hungrig i vargtimmen.
Min natt blev denna.
Sonen somnade ca. 8.15
Vaknade till 22.30 ramsade
Vaknade 04.25 jag ramsade, avvaktade, la till rätta, solfjäder, ramsade ut. Tyst i ca 10 minuter, hann sätta på kaffe.
Vaknade 04.36 och sen var det igång igen som de senaste nätterna. Jag började buffa en del och ramsade.
Somnade 05.55 pust.
Vaknade 07.02 av syster och far. Ramsar och buffar,
07.19 i en ytterst kort tyst sekund mellan skrik gör jag godmorgon.
Nu kan det bara bli bättre. Han åt välling mellan 7.30-08.00 320 ml. Kl 9.30 en hel portion gröt.... Hungrig kille. Kanske en växt period.
Något tips vad jag ska tänka på i natt klockan halv fem? Han är fortfarande halvt hysterisk när jag vill att han ska somna om.
Hälsningar
Tina
Thilde -00
Isak -06
Måns -08
Thilde -00
Isak -06
Måns -08