Ni nygravida som mår illa....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fd Medlem

Ni nygravida som mår illa....

Inlägg av Fd Medlem »

Jag har också provat på det och därför tänkte jag dela med mig av ett tips.
Första graviditeten kräktes jag mig igenom från början till slut, provade alla vedertagna knep utan resultat. Så ville jag inte ha det andra gången.

Köpte ett homeopatiskt preparat, Alloplex 56 H 69 FIN, som faktiskt hjälpte!! Kräkningarna slutade i princip helt. Jag hade fortfarande svårt att äta proteinrik mat, den var som om den aldrig ville passera vidare ned i matsmältningssystemet. Men maten kom i alla fall inte upp. Jag fick inga rivsår i halsen. Jag kunde leva hyggligt normalt. Jag kunde äta hyggligt näringsriktigt. Jag kunde till och med dricka - och njuta - av kaffe.

Jag vet att homeoptins effekter är kraftigt ifrågasatta, men för mig funkade det här pillret. Placebo eller ej, vem bryr sig egentligen?

Kramar till era alla !
/en som längtar tillbaka till det här forumet alldeles förbaskat mycket... :roll:
Ewa

Inlägg av Ewa »

:thumbsup: Wow, Nya mamman. Önskar jag känt till det under mina graviditeter. Grattis till att ha hittat något som funkar.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

OK, men vart får man tag i den medicinen :?:
evegan

Inlägg av evegan »

Jag fick utskrivet lergigan comp.... av läkare.

Istället som innan när jag gått ner 7 kilo de första månaderna har jag gått upp 7 kilo... Vet egentligen inte om jag ska skratta eller gråta men det är jävligt jobbigt att spy så...
3barns mor
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag köpte pillren på en homeopatiaffär på Norrtullsgatan i Stockholm. Jag antar att du kan gå till vilken homeopat som helst i din närhet och köpa dem. Eller kanske på nätet?

Ulrika
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag köpte pillren på en homeopatiaffär på Norrtullsgatan i Stockholm. Jag antar att du kan gå till vilken homeopat som helst i din närhet och köpa dem. Eller kanske på nätet?

Ulrika
Sömntutan

Försvann illamåendet?

Inlägg av Sömntutan »

Hej,

Jag mår fruktansvärt illa hela tiden. Kräks inte jätteofta men det händer. Men alltså konstant illamående o supertrött. Tog homeopatmedicinen bort illamåendet också eller 'bara' kräkningarna?

/Sömntutan
Mamma till Tuva född 070707, SHN-kurad 080206.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

För mig blev illamående lindrigare, men det försvann inte helt. Vissa dagar var bättre än andra. Jag fick se upp med vad jag åt, det var svårt att bryta ned protein typ fisk och kyckling. Så det fick bli mest grönsaker, tofu och frukt för att jag skulle må bra.
Prova, pillren kostar inte många tior och hjälper det en smula så är det ju bättre än att bara härda ut. I nio månader... :roll:
Lycka till.
Sömntutan

Inlägg av Sömntutan »

Pratade m MVC imorse. Jag ska få recept på Lergigan. Hoppas det kommer hjälpa. Kan inte ta Postafen på dagarna för jag blir helt däckad.
Mamma till Tuva född 070707, SHN-kurad 080206.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ånej, inte Lergigan, ropar jag förskräckt!
Prova homeopatpillren i första hand. BETYDLIGT skonsammare och biverkningsfritt!
Jag håller tummarna för dig!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"